hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تورهای عشایری داخلی و بین المللی در بهار 1400برگزار می شود

تورهای عشایری داخلی و بین المللی در بهار 1400برگزار می شود

مدیرعامل موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی از برنامه ریزی برای برگزاری تور های عشایری در بهار سال آینده خبر داد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-رضا ابراهیم نیا با بیان این خبر گفت: جامعه عشایری به عنوان یکی از جوامع سه گانه کشور در کنار جامعه شهری و روستایی همواره نقش بارز و تعیین کننده ای در سرنوشت سیاسی و حیات اقتصادی کشور دارد.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به حفظ فرهنگ عشایری به عنوان میراثی غنی در کشور افزود: عدم توجه به عناصر فرهنگساز در دهه های اخیر سبب از بین رفتن برخی از خصوصیات بومی و منظر فرهنگی عشایر شده و شناسایی این عوامل کمک شایانی به استمرار حیات این میراث غنی و احیای این سبک از زندگی  همراه با معاش توأم با طبیعت، خواهد نمود .
مدیرعامل موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی ادامه داد: بدین منظور در راستای برنامه ریزی و اجرای فعالیت های خلاقانه و نوآورانه در سال 1400 با مشورت مدیران اداره کل عشایری استان و برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و مشاوران حوزه های مختلف، طراحی تورهای داخلی و بین المللی ویژه معرفی جوامع عشایری استان خراسان رضوی در دستور کار موسسه قرار گرفت.
وی هدف از این طرح را مشارکت واحد تخصصی گرشگری سازمان همیاری در احیای میراث فرهنگ عشایری در استان خراسان رضوی عنوان و بیان کرد: تلاش شده که در طراحی این تورها علاوه بر تشریح نقش و جایگاه عشایر در اقتصاد ملی، زمینه ساز الگو های جدید تورگردانی در بستر طبیعت به همراه مهارت آموزی گردشگران، زندگی و کوچ همراه با عشایر و آشنایی با اقلیم های زیبای بهاری و جذابیت های وصف ناشدنی آن باشیم
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد