hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵۳میلیارد تومان برای جبران خسارات زلزله در سمیرم اختصاص یافت

۵۳میلیارد تومان برای جبران خسارات زلزله در سمیرم اختصاص یافت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اختصاص ۵۳میلیارد و ۴۵۵میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده از زلزله ۲۹بهمن‌ماه در شهرستان سمیرم خبر داد.
منصور شیشه‌فروش در سفر به شهرستان سمیرم  اظهار داشت: براساس مصوبه سوم اسفند هیئت وزیران برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده از زلزله در منطقه پادنا و پادنای علیا شهرستان سمیرم؛ 36 میلیارد و 550 میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافت.
وی اضافه کرد: همچنین 16 میلیارد و 900 میلیون تومان کمک‌های بلاعوض و 5 میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی منطقه اختصاص یافت.این اعتبارات با تشکیل پرونده ساخت و ساز برای هر واحد آسیب دیده توسط بنیاد مسکن و از طریق شبکه بانکی اختصاص می‌یابد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی تا سقف 20 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای احداث هر واحد شهری 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی و برای هر واحد روستایی 80 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری ناشی از زلزله به هر واحد مسکونی 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص خواهد یافت.
شیشه فروش گفت: بر اثر وقوع زلزله 29 اسفند در بخش پادنا و پادنای علیای سمیرم به 572 واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد که از این تعداد 418 واحد مسکونی در روستاها و 154 واحد در 3 شهر این منطقه قرار دارد.در این رابطه به‌منظور هماهنگی در اجرای به‌موقع بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده، ستاد بازسازی در بنیاد مسکن سمیرم و ستاد فرعی در بخش پادنا تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام مراحل اسکان موقت بازسازی، تشکیل پرونده اعطای تسهیلات، صدور پروانه، آواربرداری و شروع بازسازی‌ها با همکاری مالکان، بانک‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.
زلزله‌ای به بزرگی 5.6 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 22 و 5 دقیقه شامگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین بخش‌ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه‌های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد