hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازارهای شلوغ کرمانشاه فرش قرمزی برای شیوع کرونا / سرعت انتشار ویروس انگلیسی بسیار بالاست

بازارهای شلوغ کرمانشاه فرش قرمزی برای شیوع کرونا / سرعت انتشار ویروس انگلیسی بسیار بالاست

روزهای پایانی سال و شلوغی بازار کرمانشاه به جای اینکه نویدبخش آغاز سال جدید باشد فرش قرمزی برای شیوع کرونا است.
چرخش و انتقال کرونا با سهل‌انگاری مردم در ایام پایانی سال بیشتر می‌شود و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و شلوغی‌های بازار نگرانی کادر درمان نیز بیشتر می‌شود.
مسئولان با وجود اوضاع آرام و باثبات فعلی به شدت نگران شیوع بیماری کرونا در آستانه سال نو هستند زیرا وضعیت کرمانشاه هرچند آبی اما شکننده است.
ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر سلامت کودکان و جوانان را نشانه رفته است اما پزشکان بر این عقیده هستند که چنانچه 95 درصد مردم از ماسک استفاده کنند چرخش انتقال ویروس کرونا نیز متوقف می‌شود.
محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: با رعایت مردم وضعیت شیوع کرونا در استان باثبات است و روند افزایشی ندارد و امید داریم همین روند ادامه یابد.
وی عنوان کرد: با توجه به ایام پایانی سال‌ و تعطیلات نوروز هر لحظه ممکن است این بیماری شیوع پیدا کند و به همین دلیل از مردم درخواست داریم همچنان این چند ماه را نیز رعایت کنند که استان از وضعیت آبی خارج نشود. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: سرعت انتشار ویروس انگلیسی بسیار بالا است و بیم آن می‌رود اگر به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشیم به زودی همه‌گیر شود.
مرادی از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون در کادر درمان خبرداد و افزود: نخستین مرحله واکسیناسیون انجام شد و مرحله دوم از دو روز پیش شروع شده و حدود 1270 مورد واکسن تزریق خواهد شد.
وی عنوان کرد: اولویت واکسیناسیون برای کادر درمان و افرادی است که در بخش‌های کرونا، ویژه و آزمایشگاه‌های کرونا مشغول فعالیت هستند و مراحل بعد برای افراد در معرض خطر بیشتر از جمله سنین بالاتر و افراد دارای بیماری قلبی، کلیوی و ریوی است و تنها تفاوت با واکسن آنفولانزا این است که تزریق آن برای مادران باردار ممنوعیت دارد.
کرونا ,
ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی با قدرت سرایت بیشتر در حال چرخش در کشور است اظهار داشت: خوشبختانه مورد ثابت شده‌ای تاکنون در استان مشاهده نشده است.
وی با اشاره به علائم کرونای انگلیسی گفت: علائم این ویروس همچون کرونای ووهان است و تفاوتی ندارد اما شدت و قدرت بالاتری دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد