hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استاندار قم: کرونای انگلیسی در قم تحت کنترل است

استاندار قم: کرونای انگلیسی در قم تحت کنترل است

استاندار قم گفت:با تایید ابتلای دو بیمار در قم به کرونای انگلیسی ، غربالگری‌ها و آزمایش‌ها بیشتر شد.
بهرام سرمست،استاندار قم روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی اعمال محدودیت‌های کرونایی با توجه به شناسایی ۲ مورد بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی(کرونای انگلیسی) در قم گفت: در این زمینه دستور دادیم تا نظارت‌ها، غربالگری‌ها و آزمایش‌ها را بیشتر کنند.
او با تاکید بر تحت کنترل بودن ویروس جهش یافته در قم افزود: تمام افرادی که احتمال می‌دادیم با این ۲ بیمار شناسایی شده در ارتباط باشند نیز مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرند.
استاندار قم همچنین با اشاره به این که طبق گزارش ارائه شده در جلسه ستاد ملی کرونا به استثنای برخی شهر‌های خوزستان که به علت ویروس جهش یافته وضعیت قرمز دارند در کل کشور یک روند نسبی با ثباتی حاکم است، گفت: وجود ویروس جهش یافته در خوزستان برای استان‌های همجوار و به ویژه استان‌های زیارتی یک علامت هشدار و خطر است.
او همچنین تصریح کرد: در صورتی که مراقبت‌های لازم در قم صورت نگیرد با توجه به بعد زیارتی استان قم می‌توانیم شاهد شکل گیری موج چهارم کرونا باشیم.
استاندار قم با اشاره به این که تاکید‌های صورت گرفته درجلسه ستاد ملی کرونا ناظر به کنترل ورودی خروجی مرز‌های کشور بود، افزود: در این جلسه مقرر شد تمام  محدودیت‌های لازم برای سفر‌های نوروزی تدوین شود و در جلسه‌های آینده مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
سرمست با قدردانی از مردم  قم برای نهایت همکاری در طول یک سال گذشته گفت: در این مدت اقشار مختلف از جمله بازاریان و اصناف همکاری خوبی داشتند و در آستانه سال نو و ایام پایانی سال که به طور معمول با جنب و جوش بازار همراه است نیز انتظار داریم محدودیت‌ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند که مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید نشویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد