hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| افزایش 500 درصدی روزهای طوفانی در زابل

سیستان و بلوچستان| افزایش 500 درصدی روزهای طوفانی در زابل

‌مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در هفت‌ماهه نخست امسال تعداد روزهای همراه با طوفان گردوخاک در زابل نسبت به مدت مشابه سال قبل 500 درصد افزایش‌یافته است، گفت: در این مدت فراوانی وزش بادهای با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت و بیش از آن نیز 700 درصد رشد شده است‌.


محسن حیدری ‌اظهار کرد: از 216 روز سپری‌شده امسال تا پایان مهرماه 161 روز آن در زابل همراه با پدیده‌های خاکداری شامل باد و گردوخاک، طوفان گردوخاک و سایر پدیده‌ها بوده و تنها 55 روز شرایط عادی و بدون پدیده‌های خاکدار در این منطقه حاکم بوده است‌.

او با بیان اینکه مهم‌ترین نکته وزش بادهای امسال زابل افزایش شدت باد است، افزود: فراوانی وزش بادهای با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن در زابل 64 روز بوده که نسبت به سال گذشته 700 درصد بیشتر شده است‌.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر این فراوانی وقوع وزش بادهای با سرعت بیش از 100 کیلومتر در 33 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. درواقع از ابتدای امسال تا پایان مهرماه حدود 31 روز سرعت وزش باد‌های منطقه‌ای زابل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است‌.

حیدری با بیان اینکه این شرایط تنها یک‌بار در نیم‌قرن اخیر اتفاق افتاده است، گفت: در سال 1364 حدود 50 روز سرعت وزش باد در زابل بیش از 100 کیلومتر بر ساعت بوده است. این در حالی است که سال گذشته در هیچ روزی از هفت‌ماهه نخست سال سرعت وزش باد در زابل از 100 تجاوز نکرده است‌.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد