hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دهیاری های خراسان رضوی سروسامان می گیرند

دهیاری های خراسان رضوی سروسامان می گیرند

تفاهم نامه همکاری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی و اداره کل دفتر شهری و شوراهای استانداری به منظور ساماندهی دهیاری ها و تامین نیازهای مختلف عمرانی، آموزشی، گردشگری،خدماتی و ... روستاهای استان منعقد شد. 
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-این تفاهم نامه با حضور معاونان و مدیران این دونهاد،توسط محمد سنجری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها و همچنین شفیعی مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با استفاده از ظرفیتهای واحدهای ستادی و شرکتها و موسسات خود در حوزه های مختلفی ازجمله اجرای پروژه های عمرانی، خدمات روستایی و مبلمان روستایی، ماشین آلات، آموزش، اداری و پیشتیبانی، حوزه سرمایه گذاری و طرح های درآمدزا وخدمات گردشگری و فرهنگی ورزشی، درکنار اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری به ارائه خدمات و پشتیبانی های تخصصی خواهد پرداخت.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: ما در سازمان همیاری بنوانی با همکاری های موثر بتوانیم پاسخ مثبتی را به حسن اعتماد دفتر روستایی داشته باشیم.
محمد سنجری گفت: طبیعتاً با توجه به گسترگی موضوعات و نیازهای حوزه دهیاریها، می توان با ظرفیتها و توانمندیهای تخصصی موجود در شرکتها و موسسات زیرمجموعه سازمان و انجام برنامه ریزیهای ویژه توسط هریک به ارائه خدمات موثر در حوزه های مختلف به روستا بپردازیم.
وی با بیان اینکه اصل رسالت سازمان همیاری واقعا همین بود افزود: در سطح ملی سازمان شهرداریها و دهیاری های کشوربه عنوان سازمانی برای پشتیبانی از این دونهاد وجود دارد اما در سطح استانها فقط سازمانی برای شهرداریها داریم، اما معتقدیم که اگر فلسفه، فلسفه خدمتگذاری و نگاه ما توسعه عدالت باشید، بیش از هرجایی روستاها نیاز به کار دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه امروزه امکاناتی که در روستاها وجود دارد دیگر تفاوتی با شهرهای نمی کند، ادامه داد: روستاها کانون تولید و اشتغال هستند و اگر زمینه ماندگاری جمعیت فراهم شود، دیگر در شهرها نیز دچا چالش ها و آسیب های مختلف نخواهیم بود.
وی ادامه داد: با توجه به شرکتها و موسسات تخصصی که در سازمان همیاری داریم در همه حوزه ها به ویژه گردشگری، آموزشی، عمران و ... آمادگی همکاری و ارائه خدمات و پشتیبانی از دهیاریها در جهت توسعه رفاه و آبادانی در روستاها را داریم.
سنجری با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه، افزود: باید تلاش کنیم تا با ایجاد سازوکارها و یک فرآیند مناسب و همچنین فراهم شدن زمینه های مناسب برای جذب به موقع و سریع منابع دولتی و تضمین شده موجود در قالب قراردادهای کاری در بازه زمانی مشخص موارد مختلف این تفاهم نامه همکاری را اجرایی کنیم.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه ما به ظرفیتهای مجموعه توانمند سازمان همیاری شهرداریهای استان اعتقاد داریم، گفت: معتقدیم با کمک سازمان همیاری میتوانیم دهیاریهای استان را نظام مند کنیم.
محمد شفیعی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا دهیاریها را از رها شدگی رها کنیم افزود: امیدواریم در قالب تفاهم نامه منعقد شده با سازمان همیاری بوانیم در حوزه ها مختلف روستاها را سروسامان دهیم .
وی با اشاره به ماده 22 آیین نامه مالی دهیاری ها در خصوص معاملات بدون رعایت تشریفات مناقصه افزود: تفاهم نامه همکاری با سازمان همیاری شهرداریهای استان یک فرایند تسهیل گری خواهد بود تا بر پایه آن دهیاریها برای پروژه های مختلف خود از مراجعه بی ضابطه به شرکتها و پیمانکاران غیر مرتبط و غیر تخصصی خودداری کنند و امورات خود را به مجموع های توانمند و دارای تخصص همانند سازمان همیاری و شرکتها و موسسات تابعه آن واگذار کنند.
 مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: امورات نظارتی و اجرایی همانند پلیس ساختمان، مباحث آموزشی دهیاران و شوراها، ماشین آلات، نرم افزاری کردن امور دهیاریها و بانکهای اطلاعاتی، خدمات موتوری، حقوقی، ساماندهی اماکن عمومی روستاها مانند پارکها، آرامگاه ها، مباحث گردشگری و ... از جمله موضوعات مهمی است که می توان با استفاده از ظرفیت سازمان همیاری و تعاملش با شهرداریهای مختلف استان، برای انجام مطلوب آن برنامه ریزی کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد