hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعداد موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد به ۶ نفر رسید

تعداد موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد به ۶ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد موارد ابتلا به کرونای انگلیسی که تا کنون در مشهد شناسایی شده اند به ۶ نفر رسید.
مهدی قلیان در نشست خبری ضمن قدردانی از مشارکت رسانه‌های گروهی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت اظهار کرد: در دو روز گذشته نخستین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی که فرد ۷۰ ساله بود و سابقه سفر به خارج از کشور را داشت در مشهد شناسایی شد و شب گذشته نیز ۵ نفر دیگر پس از انجام تست‌های تشخیصی مورد شناسایی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه از مجموع افراد شناسایی شده تنها یک نفر از نزدیکان فرد نخست شناسایی شده بود تصریح کرد: از زمانی که موارد ابتلاء کرونای انگلیسی در مناطق مختلف کشور مورد شناسایی قرار گرفت، با توجه به زائر پذیر بودن شهر مشهد این انتظار برای شناسایی موارد ابتلاء به این ویروس در این شهر نیز وجود داشت.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تمامی افرادی که در طول ده روز گذشته با بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در ارتباط بودند مورد شناسایی قرار گرفته و تست‌های مربوطه برای آنها انجام می‌شود تا در صورت ابتلاء افراد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به درمان آنها اقدام شود.
وی با بیان اینکه میزان واگیری کرونای انگلیسی ۱.۷ برابر کرونای چینی است و شدت واگیری آن نیز به نسبت گذشته بیشتر است خاطر نشان کرد: افراد خردسال و زیر ۲۰ سال بیشتر در معرض ابتلاء این ویروس قرار دارند که این امر زنگ خطری برای تمامی گروه‌های سنی است که توجه بیشتری به توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.
قلیان با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در مناطق مختلف در حال گردش است و دیگر تنها به افرادی که سابقه سفر به خارج از کشور داشتند اختصاص ندارد تصریح کرد: در حال حاضر شرایط استان خراسان رضوی نسبت به سایر مناطق کشور در وضعیت بهتری است و میزان مراجعه بستری در حدی است که می‌توان گفت در توان کادر و مراکز درمانی است اما باید توجه داشت که این وضعیت شکننده است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه داشت.
وی با بیان اینکه میانگین بستری در استان خراسان رضوی در یک روز گذشته ۱۳۳ بیمار مشکوک به کرونا بوده است و در مجموع ۴۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند افزود: میزان فوت ناشی از کرونا نیز در این استان تک رقمی است و در مقایسه با ماه آبان که میانگین بستری ۴۳۰ تا ۴۵۰ نفر در روز بود به نسبت شرایط بهتری است.
قلیان با تاکید بر نقش رسانه‌های گروهی در اطلاع رسانی به مردم همراه با ایجاد جو آرامش و دوری از استرس در جامعه تصریح کرد: علیرغم جهش یافتگی ویروس، راهکارهای پیشگیری از این ویروس هیچ‌گونه تفاوتی با گذشته ندارد و استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، اجتناب از حضور اماکن عمومی و دور همی ها و رعایت فاصله اجتماعی از مهمترین راهکارهای پیشگیری به شمار می‌رود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد