hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چه زمان ‌به بروز کرونای انگلیسی شک کنیم

چه زمان ‌به بروز کرونای انگلیسی شک کنیم

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی از نظر علائم تقریبا شبیه کرونای قبلی است، گفت: تفاوت آن همان جهش در ویروس است که آن را تبدیل به ویروسی کرده که سرایت پذیری آن بسیار بیشتر است.
زهره آذرکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی و بیان ویژگی‌ها، اظهار کرد: متاسفانه دو مورد کرونای انگلیسی در شهرستان بیرجند شناسایی شدند که نمونه‌ها برای تایید تشخیص به انستیتو پاستور تهران ارسال شده‌اند.
وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی از نظر علائم تقریبا شبیه کرونای قبلی است، افزود: تفاوت آن همان جهش در ویروس است که آن را تبدیل به ویروسی کرده که سرایت پذیری آن بسیار بیشتر است.
متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: این نوع کرونا، افراد در سنین پایین تر را بیشتر درگیر می‌کند و احتمال مرگ و میر ناشی از ویروس انگلیسی بیشتر است.
آذرکار ادامه داد: اینجاست که استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه آزمایش اولیه تشخیص در بیرجند انجام می‌شود و برای تایید به انستیتو پاستور ارسال می‌شود، افزود: مرگ ناشی از کرونای انگلیسی به دلیل افزایش موارد ابتلا افزایش پیدا می‌کند، اما خطر مرگ این ویروس با ویروس قبلی تفاوت بسیاری ندارد.
متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در مواردی که بیماری شدید در جوانان اتفاق افتد و یا درگیری شدید و وسیع خانوادگی وجود داشته و یا بیمار مسافرت خارجی داشته باشد، باید به ویروس کرونای انگلیسی شک کرد.

صدای پای پیک چهارم می‌آید
آذرکار با اشاره به ویژگی‌های پیک چهارم کرونا نیز اظهار کرد: باتوجه به اینکه متوجه شدیم موارد سرپایی کرونا طی یک تا دو هفته اخیر در استان افزایش پیدا کرده‌اند این انتظار می‌رود که به سمت پیک چهارم نزدیک می‌شویم که در این راستا لازم است مردم بیماری را جدی بگیرند.
وی افزود: معمولا در شروع پیک‌ها طی دو هفته بیماران سرپایی افزایش یافته و بعد از این مدت تعداد بیماران بستری زیاد شده و وقتی بیماران بستری افزایش پیدا می‌کنند، میزان مرگ و میر نسبت به روزهای قبل افزایش پیدا خواهد کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: اکنون بیماران بستری زیاد نیستند، اما باتوجه به روند افزایشی بیماران سرپایی انتظار می‌رود که اگر مردم رعایت نکنند و پروتکل‌ها را جدی نگیرند وارد پیک چهارم شویم.
آذرکار بیان کرد: لازم است مردم از زمانی که بیماران علائم خفیفی دارند، در خانه بمانند، استراحت کنند و در صورتی که بیماری بعد از ۱۴ روز بهبود پیدا نکرد یا علائم شدیدتری ظاهر شد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: زیاد توصیه شده که مردم از برگزاری دورهمی‌ها بپرهیزند و پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در تجمعات را رعایت کنند، اما اکنون باید این رعایت‌ها افزایش یابد چراکه با خطر شیوع کرونای انگلیسی و آغاز پیک چهارم مواجهیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد