hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چند راهکار ساده تغذیه‌ای برای کمک به درمان "کرونا"

چند راهکار ساده تغذیه‌ای برای کمک به درمان "کرونا"

یک سری از راهکارهای ساده تغذیه‌ای می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و در صورت ابتلا، به روند درمان کرونا کمک کرد.
"نمک طبیعی طعام" دارای خواص ضد میکروبی است و شستشوی حلق و بینی با آب نمک رقیق و ولرم، هم در پیشگیری و هم درمان کرونا بسیار مؤثر است.
برای انجام این کار، یک قاشق چایخوری نمک طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کنید و حداقل دو بار در روز غرغره و استنشاق کنید.
 غرغره کردن یا خوردن "گل ختمی" نیز بسیار خوب و مفید است چرا که گل ختمی خاصیت ضد عفونی‌کنندگی دارد و در درمان بیماری‌های ویروسی بسیار کمک‌کننده است؛ یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید و هر 8 ساعت غرغره کنید.
مصرف انواع "سوپ سبزیجات" که در آن از روغن زیتون و آلو استفاده شده باشد هم بسیار توصیه می‌شود؛ می‌توانید در این سوپ از هویج  و جوانه‌های غلات نیز استفاده کنید و یک لیوان "عرق یونجه" نیز به آن اضافه کنید که خواص آن را دوچندان می‌کند.
خوردن روزانه حداقل یک واحد از میوه‌هایی مثل "سیب‌، انار شیرین یا ملس، بِه" و همینطور "لیمو شیرین" باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
پیاز و سیر پخته هم که خواص میکروب‌کشی دارند و مصرف آنها به همراه غذا می‌تواند برای بیمار کرونایی بسیار مفید و موثر باشد.
"حریره بادام" یکی دیگر از خوراکیهایی است که در طب سنتی برای بهبود کرونا توصیه شده است؛ یک قاشق غذاخوری پودر بادام را با نصف استکان آب گرم و کمی عسل مخلوط کنید و روزانه میل کنید همچنین در وعده صبحانه از کره محلی با عسل یا مربای سیب خانگی استفاده کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد