hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شکار پرندگان در پارک بسطام/ چاقوی آغشته به خون کشف شد

شکار پرندگان در پارک بسطام/ چاقوی آغشته به خون کشف شد

 رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود از وقوع شکار پرندگان در پارک بسطام خبر داد و گفت: از این متهم دوقبضه سلاح بادی دوربین‌دار و یک چاقوی آغشته به خون کشف شد.

علی‌اکبر قربانلو، ضمن بیان اینکه طی تماس تلفنی فردی مبنی برشکار پرندگان وحشی در پارک بسطام اکیپ سیار به محل موردنظر اعزام شدند، ابراز داشت: متخلفان با مشاهده مأموران یگان محیط‌زیست با خودرو اقدام به فرار کردند.

وی ضمن بیان اینکه با هماهنگی اداره محیط‌زیست استان گلستان خودرو مذکور متوقف شد، افزود: از داخل خودرو دوقبضه سلاح بادی دوربین‌دار یک دستگاه فاصله‌یاب و یک چاقوی آغشته به خون کشف و متخلفان پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع انتظامی و قضائی شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود ضمن بیان اینکه طی عملیات دیگری عوامل یگان حفاظت گارد محیط‌زیست گروه سیار طی گشت شبانه و راه‌بندان در حوزه استحفاظی و منطقه شکارممنوع تپال متوجه پرژکتور کشی متخلفان در ارتفاعات منطقه شدند، ابراز داشت: مأموران به‌صورت نامحسوس اقدام به تعقیب این متخلفان کردند.

قربانلو بابیان اینکه پس از چند ساعت پیاده‌روی متخلفان برای استراحت به محل یک آغل آمدند که چند دقیقه مأموران آن‌ها را دستگیر کردند، تصریح کرد: این متخلفان ۱۳ قطعه کبک را شکار کرده بودند، یک قطعه کبک زنده و تعدادی چراغ‌قوه و چراغ‌زنبوری (چراغ‌توری) دیگر وسایل کشف‌شده از متهمان را شامل می‌شود.

وی افزود: در کنار این عملیات‌ها به‌عنوان خبر خوش احیای گونه آهو در پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق اداره محیط‌زیست شاهرود بذر شادی را در بین محیط‌بانان و دوستداران طبیعت پاشید که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مأموران پرتلاش و زحمتکش یگان حفاظت گارد روزی شاهد احیای مجدد یوزپلنگ در منطقه نیز باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد