hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بیماری آسم خطر ابتلا به نوع شدید کرونا را افزایش می‌دهد؟

بیماری آسم خطر ابتلا به نوع شدید کرونا را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماری آسم خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید_۱۹ و مرگ ناشی از آن را افزایش نمی‌دهد.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین آسم و بیماری کووید_۱۹، داده‌های ۵۷ مطالعه را بررسی کردند. ۵۸۷ هزار و ۲۸۰ نفر در این مطالعات شرکت کرده بودند. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که از هر ۱۰۰ نفر بیمار مبتلا به کووید_۱۹، فقط هفت نفر از بیماری آسم رنج می‌بردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آسم، ۱۴ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کووید_۱۹ قرار داشتند و احتمال بستری شدن آن‌ها در بیمارستان نیز به میزان قابل توجهی کمتر بود همچنین بیماری آسم، خطر مرگ ناشی از کووید_۱۹ را در بین افراد شرکت کننده در این مطالعه افزایش نداد.

به گفته محققان، گیرنده‌های شیمیایی ریه‌ها که ویروس به آن‌ها متصل می‌شود در افراد مبتلا به نوع خاصی از آسم، فعالیت کمتری دارند. نتایج بعضی مطالعات نیز نشان می‌دهد که داروهای کورتیکواستروئیدهای استنشاقی که اغلب برای درمان آسم استفاده می‌شود می‌تواند میزان فعالیت گیرنده‌های شیمیایی را کاهش دهد.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون، مردم نگران این موضوع بودند که خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید_۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در بین افراد مبتلا به آسم، بیشتر از دیگران است. یافته‌های پیشین نیز نشان داد که مبتلایان به بیماری‌های تنفسی مزمن مانند آسم، بیشتر از دیگران در معرض آلوده شدن به ویروس‌هایی با ساختارهای مشابه قرار می‌گیرند.

علاوه بر این محققان معتقد بودند که عفونت‌های تنفسی ایجاد شده توسط ویروس کرونا می‌تواند علائم بیماری آسم را وخیم‌تر کند و استفاده از کورتیکواستروئیدها نیز افراد را بیشتر در معرض عفونت کووید_۱۹ قرار می‌دهد، اما این مطالعه با استفاده از بهترین شواهد موجود نشان داد که بیماری آسم خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید_۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش نمی‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Asthma منتشر شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد