hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تا کنون کرونای انگلیسی وارد لرستان نشده است/ کاهش رعایت شیوه نامه‌ها

تا کنون کرونای انگلیسی وارد لرستان نشده است/ کاهش رعایت شیوه نامه‌ها

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تا کنون کرونای انگلیسی وارد لرستان نشده است، گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۸۵ درصد به ۶۵ درصد کاهش یافته است.
علی فرهادی،قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه کرونا انگلیسی در کشور در حال چرخش است اظهار کرد: وقتی در حال چرخش است، یعنی چه بخواهیم و چه نخواهیم استان لرستان هم در معرض خطر است.
او عنوان کرد: کرونا انگلیسی متأسفانه در خوزستان به عنوان استان همجوار لرستان، شیوع پیدا کرده و از مرز‌های عراق وارد خوزستان شده و اکثر شهر‌های آن دچار وضعیت قرمز کرونا شده‌اند.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: البته خوشبختانه تا کنون کرونا انگلیسی وارد استان ما نشده است، ما اقدامات پیشگیرانه را از قبل انجام داده‌ایم و تا کنون هیچ موردی از کرونا انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است.

مردم به هیچ عنوان به خوزستان سفر نکنند

فرهادی بیان داشت: رصد پرواز‌هایی که از مبدا کشور‌های خارجی وارد کشور می‌شد و هر مهمان و یا مسافری به مقصد استان لرستان بود رصد و حتماً از آن تست به عمل می‌آمد و در صورت داشتن علائم اطرافیان آن هم رصد و تست می‌شدند و تقریباً تا کنون ۸۵ مورد را بررسی کردیم، ولی خوشبختانه همه منفی بودند، بنا بر این ما تا کنون در استان هیچ مورد کرونا انگلیسی مشاهده نکرده‌ایم.
او  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این راستا محدودیت‌های کرونایی را در دستور کار قرار داده‌ایم بیان داشت: ورود و خروج از استان خوزستان را با دستور استاندار تا کنون رصد و تا حدودی کنترل کرده‌ایم.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه از مردم عزیز استان تقاضا می‌کنیم به هیچ عنوان به استان خوزستان مسافرت را انجام ندهند چرا که وضعیت بسیار نامناسب است گفت: در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌ها، این ویروس می‌تواند وارد استان لرستان هم شود.
رعایت شیوه نامه‌ها از ۸۵ درصد به ۶۵ درصد کاهش یافته است
فرهادی عنوان کرد: یکی از این شیوه نامه‌ها عدم مسافرت به استان‌های همجواری که این ویروس وارد آن‌ها شده، است، متأسفانه کرونا انگلیسی در خوزستان در حال چرخش است و آمار آن روز به روز در حال افزایش است.
اوگفت: علاوه بر رصد و تست مسافران از کشور‌های خارجی، منع رفت و آمد به استان خوزستان را اعلام کرده‌ایم، ممنوعیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد، منتها بحث تنها ورود و خروج به استان خوزستان نیست بلکه رعایت پروتکل‌ها است، متأسفانه طی یک تا دو ماه گذشته شاهد عادی سازی بیماری هستیم و رعایت شیوه نامه‌ها از ۸۵ درصد به ۶۷ درصد کاهش پیدا کرده و این امر زنگ خطر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد