hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پیگیری وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در اسرع وقت

پیگیری وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در اسرع وقت

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه اقماری معاونین آموزشی غرب استان تاکید کرد: با تشکیل ستادهایی، در اسرع وقت وضعیت تارکان و بازماندگان از تحصیل بررسی، و مقدمات لازم برای ادامه تحصیل آنان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه اقماری معاونین آموزشی غرب استان تاکید کرد: با تشکیل ستادهایی، در اسرع وقت وضعیت تارکان و بازماندگان از تحصیل بررسی، و مقدمات لازم برای ادامه تحصیل آنان فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری هم وطن؛ "علیرضا سعدی پور" صبح امروز به عنوان مهمان ویژه در جمع معاونین آموزشی ادارات غرب استان در عباس آباد حضور یافته و با اشاره به کیفی بودن این جلسات گفت: تبادل افکار و اندیشه‌ها و استفاده از تجربیات یکدیگر در زیست بوم جدید برای ارتقای سطح تعلیم و تربیت فرزندان در فضاهای مجازی و حضوری باید از خروجی‌های این جلسات باشد.
وی آموزش و پرورش را دارای جایگاهی ویژه در جوامع مختلف برشمرد و افزود: حفظ این جایگاه از وظایف اصلی فرهنگیان است. باید با دفاع جانانه از نظام تعلیم و تربیت، اجازه دخالت های نابجا در تصمیمات آموزش و پرورش را به افراد غیرمتخصص ندهیم و نگذاریم اظهارنظرهای نابخردانه در تصمیمات مهم این سازمان بزرگ خللی ایجاد کند.
 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در همین رابطه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: آموزش و پرورش نه یک دستگاه مصرف کننده، بلکه یک دستگاه سرمایه‌گذاری است که بهترین و برجسته ترین افکار و اندیشه ها باید برای آن برنامه ریزی کنند.
سعدی پور از دغدغه آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان ساکن مناطق محروم سخن گفته و اذعان داشت: در رابطه با دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم به آموزش بر اساس اطلس دسترسی های آموزشی نگرانی های عمیقی داریم و اقدامات انجام شده تاکنون ما را قانع نکرده است. بر اساس نظر پژوهشگران اگر پیشرفته ترین امکانات و ساختارهای فناوری، پهنای باند و منابع انسانی برای ایجاد فضای مجازی به کار گرفته شود، نتیجه نهایی آن ۵۰ درصد کیفیت به شیوه حضوری است.از این رو در کشور ما که شاهد مشکلات فراوانی در حوزه زیرساخت‌ها هستیم باید تلاشی مضاعف داشته باشیم تا حداقل به این ۵۰ درصد کیفیت آموزشی دست پیدا کنیم.
 این مقام مسئول یکی از شعارهای خوب آموزش و پرورش را "مدیریت مدرسه محور" خوانده و تصریح کرد: در این طرح، تفویض اختیار به مدیران انجام شده و تمرکز زدایی و مدیریت مشارکت جویانه از اهداف آن است. در این طرح مدیران مدارس پیش قراول آموزش هستند. 
وی به راه‌اندازی سایت مازند محتوا برای اولین بار در کشور اشاره کرده و گفت: اجرای طرح QRکد که از ابتکارات استان مازندران بوده است به دستور مقام عالی وزارت از سال آینده در تمامی کتب درسی اجرایی می شود. مازندران در بحث کنکور و المپیاد ها نیز بسیار درخشان ظاهر شده است.
سعدی پور فضای مجازی را یک فرصت بسیار مناسب برای گذار از جامعه صنعتی به سمت جامعه دانایی محور دانسته و خاطرنشان کرد: معلم با تجربه و با دانش علمی بالای گذشته امروز باید به دانش فناوری اطلاعات مجهز شده و به تولید محتوای الکترونیکی مسلط باشد. در همین راستا خواسته من از مجموعه‌های ذیربط، توانمندسازی معلمان در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آینده شغلی کشور را از آن دانش آموختگان هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانسته و تاکید کرد: باید زیرساخت های لازم برای هدایت تحصیلی ۵۰ درصد دانش آموزان در برنامه ششم توسعه به سمت تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ایجاد شود. چرا که هدایت تحصیلی یعنی انتخاب رشته و انتخاب رشته یعنی انتخاب شغل و آینده دانش‌آموزانی که فردای کشور را می سازند.
 مدیر دستگاه تعلیم و تربیت مازندران پایش کیفیت آموزشی و ارزیابی دقیق آن در زیست بوم جدید را از خواسته‌های خود برشمرده و تاکید کرد: همه دست‌اندرکاران آموزش باید بر اساس داده‌های آماری واقعی به پایش، ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده ها و مقایسه آن با یک سال گذشته بپردازند. در این راستا حتماً باید به آسیب‌ها توجه ویژه شود.
 سعدی پور با اشاره به رتبه اول مازندران در سطح کشور در بحث میزان باسوادی و همچنین رتبه اول بالاترین سطح سواد تحصیلی معلمان در سطح کشور گفت: زیبنده استان مازندران نیست تا دانش آموزان بازمانده از تحصیل داشته باشیم. یکی از مهمترین آسیب های موجود مسئله تارکان و بازماندگان از تحصیل است که باید به سرعت آن را پیگیری و در جهت کاهش آن تلاش کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مدارس شبانه روزی به عنوان فرصتی بی نظیر برای جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم و دورافتاده تاکید کرد: به سرعت ستادهایی تشکیل شده و با ایجاد کارگروه‌های تحقیق و پژوهش با همکاری ظرفیت‌های برون سازمانی برای کشف دلایل ترک تحصیل، شناسایی، جذب و نگهداری این دسته از دانش آموزان اقدامات لازم به عمل آید. در همین راستا با هدف گذاری و ایجاد استراتژی مناسب باید فرصتی فراهم کنیم تا از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور و بزرگسالان نیز استفاده کافی به عمل آید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد