hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| کنفرانس مدیریت خون بیمار در استان البرز برگزار شد

البرز| کنفرانس مدیریت خون بیمار در استان البرز برگزار شد

کنفرانس مدیریت خون بیمار در سالن ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد. مدیرعامل سازمان انتقال خون مدیریت خون بیمار را طی یک دهه اخیر دارای دستاوردهای بزرگی را دانست و افزود: مدیریت خون بیمار قرار است در سه بیمارستان استان البرز و در سه استان کشور به اجرا درآید.

دکتر علی‌اکبر پور فتح اله انتقال خون محافظه‌کارانه را منوط به ارتباط مستمر با تجویزکنندگان و بیماران دانست و افزود: امیدواریم برقراری این شیوه در استان البرز پایه‌گذار سنت مدیریت خون بیمار در کشور شود. او مدیریت مصرف خون در آمریکا را موجب کاهش دو میلیون اهدای خون در سال دانست و افزود: باید به اقتصاد سلامت توجه کرد. تحقیقات نشان می‌دهد افزایش بودجه سلامت به معنی افزایش سطح سلامت در جامعه نیست و این افزایش معمولاً با کاهش سایر بودجه‌ها همراه خواهد بود که ممکن است سبب کاهش بودجه تغذیه، آموزش یا ضرویات دیگر شود که از سویی سبب کاهش کیفیت زندگی و سلامت می‌شود.

او با تأکید بر پیری جمعیت که از یک‌سو سبب نیاز بیشتر به خون از سوی دیگر سبب کاهش جمعیت اهداکننده می‌شود گفت: راه‌حل را باید در صرف جویی و افزایش بهره‌وری در نظام سلامت جستجو کرد که در مقوله انتقال خون مدیریت خون بیمار ما را به مقصود می‌رساند.

او با تأکید بر کاهش مصرف، کاهش خونریزی و درمان آنمی بیمار افزود: اصلاح آنمی قبل از عمل جراحی منجر به کاهش نیاز به تزریق خون می‌شود.

دکتر پور فتح اله افزود: کاهش مصرف و تجویز خون افزایش کیفیت درمان، کاهش ریسک مرگ‌ومیر و کاهش عوارض ناشی از تزریق خون در پی دارد. این صرف جویی همچنین سبب کاهش انتقال عفونت‌های بیمارستانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون به پزشکان توصیه کرد خون را تک‌واحدی تجویز کنند و پس از بررسی نتایج آن در صورت لزوم واحد دوم را تجویز کنند. او آموزش پزشکان را برای تجویز خون لیبرال از موانع مدیریت مصرف خون دانست و تأکید کرد: تجویزکنندگان خون لازم است گواهی صلاحیت تجویز خون دریافت کنند.

او ادغام کمیته انتقال خون بیمارستانی و مدیریت خون بیمار را از راهکارهای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف خون دانست و افزود: هفته سوم آبان هفته مدیریت خون بیمار است و اطلاع‌رسانی مناسب و توجه بیشتر به این موضوع می‌تواند تأثیر مناسبی در این زمینه داشته باشد. این سمینار یک‌روزه که با حضور مدیران سازمان انتقال خون ایران، استان تهران و استان البرز برگزار شد با بخش‌های آموزشی که توسط اعضای هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون انجام شد به کار خود ادامه داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد