hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رعایت پروتکل های بهداشتی در خراسان جنوبی ۲۰درصد کاهش یافت

رعایت پروتکل های بهداشتی در خراسان جنوبی ۲۰درصد کاهش یافت

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی نقاط استان از ۹۰ درصد به ۷۰ درصد کاهش یافته است.
مجید شایسته  با اشاره به شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی و کشور بیان کرد: طی یک سال گذشته شیوع این ویروس در سطح استان با افت و خیزهایی همراه بوده است.
وی از افزایش روند نمونه‌گیری بیماری از هفته آخر دی ماه و اوایل بهمن ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: همچنین در این مدت روند افزایشی موارد مثبت به ویژه برای شهرستان قاین را شاهد بودیم.
شایسته با بیان اینکه موارد مثبت کرونا در نمونه گیری های اخیر در گروه سنی ۲۰ تا ۶۰ سال بوده‌اند، گفت: اگر موارد ابتلا به کرونا در گروه سنی سالمند رخ دهد شاهد افزایش موارد بستری و فوت خواهیم بود.
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره دلایل افزایش بیماری در استان بیان کرد: عادی انگاری از سوی مردم به دنبال رنگ بندی آبی شهرستان‌ها از مهم‌ترین دلایل شیوع ویروس است.
وی از افت رعایت مسائل بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی نقاط استان از ۹۰ درصد به ۷۰ درصد کاهش یافته است.
شایسته افزایش شب نشینی ها، تجمعات خانوادگی، برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی، بازگشایی مدارس و افزایش مسافرت‌ها را از دیگر دلایل افزایش کرونا در استان دانست.
لزوم ارائه آموزش‌های پیشگیری در روستاها
وی اظهار کرد: بعد از اعلام رنگ بندی ها و شلوغی‌های دفاتر پیشخوان، بازارها و جایگاه‌های سوخت، افزایش موارد ابتلا به کرونا را شاهد بودیم.
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: پیش رو بودن ایام عید و موج مسافرت‌ها زنگ خطری برای افزایش ویروس و تغییر رنگ بندی شهرهای استان است.
شایسته با بیان اینکه با گرم شدن هوا جا به جایی مردم از شهر به روستاها در آخر هفته‌ها زیاد می‌شود، گفت: این امر عاملی خطرناک برای انتقال بیماری بوده که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: نیاز است آموزش و اطلاع رسانی از طریق شورای روستاها و دستگاه‌های متولی به صورت جدی پیگیری شود.
وی خواستار پرهیز جدی از عادی انگاری کرونا شد و اظهار کرد: با توجه به ایام پیش رو در صورت افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد