hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش آمار موارد مثبت کرونا در مشهد/ نگران کرونای انگلیسی هستیم

افزایش آمار موارد مثبت کرونا در مشهد/ نگران کرونای انگلیسی هستیم

 رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: آمار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد مثبت کرونا در حال افزایش است.
زهرا نهبندانی، اظهار کرد: این روزها آمار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد مثبت کرونا در حال افزایش است و متأسفانه هشدارهایی که بارها از سوی خادمان حوزه سلامت داده شده هنوز جدی گرفته نشده است و بابت وضعیت فعلی با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در کشور به‌شدت نگرانیم.
وی اضافه کرد: یک سال است که از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت کادر بهداشت و درمان روزهای بسیار سختی را گذراندند و از مردم می‌خواهیم رعایت حال مدافعان سلامت را بکنند و حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بوده، ۳ اصل بسیار مهمی که در سلامت آحاد مختلف جامعه و کاهش فشار کاری کادر بهداشت و درمان بسیار مؤثر است.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کار تزریق واکسن اسپوتنیک به گروه‌های هدف به‌صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول برای پرسنل بیمارستان‌های درگیر کرونا و با اولویت بخش‌های آی‌سی‌یو و اورژانس، مرحله دوم برای پرسنل آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشت منتخب کرونا، مرحله سوم مطب‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی غیرکرونا و مرحله چهارم برای گروه‌های خاص شامل سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص و صعب‌العلاج که طبق اولویت‌بندی تقسیم شده‌اند خواهد بود.
وی تصریح کرد: در مرحله اول ۴۷۰ دوز واکسن اسپوتنیک با رنگ آبی تزریق شده و در مرحله دوم هم همین تعداد واکسن که به رنگ قرمز است ۲۱ روز بعد از نوبت اول تزریق می‌شود و نتیجه نهایی اثرپذیری آن دو هفته پس از تزریق نوبت دوم مشخص می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد