hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خطر کرونای جهش‌یافته در اردبیل جدی است؛ مردم خرید عید را مدیریت کنند

خطر کرونای جهش‌یافته در اردبیل جدی است؛ مردم خرید عید را مدیریت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شهروندان نسبت به خرید عید مدیریت‌های لازم را داشته باشند چرا که این مسئله در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته امری لازم و حیاتی است.
 شهرام حبیب‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در اردبیل اظهار داشت: در راستای کنترل شیوع بیماری کرونای جهش یافته و نیز برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب آن تمهیدات لازم به عمل آمده و درصدد هستیم در راستای جلوگیری از کرونای جهش یافته انگلیسی تمهیدات لازم را انجام دهیم.
وی بیان کرد: همچنان بیشترین بستری‌ها مربوط به شهرستان اردبیل است و در این زمینه به دنبال بهبود بیماری و کمک به بهتر شدن وضعیت موجود هستیم چرا که کوچک‌ترین سهل‌انگاری و عادی‌انگاری همانند یک معضل و بحران جدی محسوب می‌شود که می‌تواند برای ما بسیار خطرآفرین باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: چهار شهرستان اردبیل دارای وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها آبی هستند که نباید شرایط به وضعیتی برسد تا دوباره وضعیت به شرایط قبلی بازنگردد و شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا و شروع پیک چهارم کرونا نباشیم که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.
حبیب‌زاده ادامه داد: انتظار ما از شهروندان این است که نسبت به خرید عید مدیریت‌های لازم را داشته باشند و نسبت به کاهش رفت و آمدها و تجمعات و ترددها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند چرا که این مسئله در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته امری لازم و حیاتی است.
وی اظهار کرد: خطر شیوع این ویروس در کمین است و انتظار ما این است که خانواده‌ها مراقب تجمعات و دورهمی‌های شبانه باشند و در محافل و اماکن عمومی حضور نیابند که در این زمینه انتظار ما این است که نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی تلاش بیشتری مبنای کار باشد تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.
حبیب‌زاده افزود: موج شیوع کرونا با خیز آرام و ملایم آغاز شده و در این ارتباط هشدارهای لازم به هم‌استانی‌ها با توجه به شکننده بودن وضعیت داده می‌شود چرا که هر گونه بی‌توجهی ابعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید به آن دچار شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد