hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| تمام دوربین‌‌های نصب‌شده در شیراز فعال است

فارس| تمام دوربین‌‌های نصب‌شده در شیراز فعال است

مدیر مرکز ترافیک شهرداری شیراز ثبت و صدور بیش از 155 میلیارد ریال برگ جریمه برای رانندگان متخلف در نقاط مختلف شیراز را نشان از فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف و نظارت در این کلان‌شهر، دانست.


 محمدعلی علویان‌مهر در پاسخ به این سؤال که آیا دوربین‌های نظارتی مرکز کنترل ترافیک خاموش است، گفت: تمام دوربین‌‌های نصب‌شده در شیراز فعال است و کار نظارت تصویری و ثبت تخلف به شکل مکانیزه یا دستی با استفاده از این زیرساخت انجام می‌شود.

او گفت: در شش ماه اول امسال بالغ‌بر 15 میلیارد و 653 میلیون و 420 هزار تومان برگ جریمه برای رانندگان متخلف با استفاده از همین بستر صادر و از ابتدای امسال تا تاریخ 13 مهرماه 97 تعداد 237 هزار و 259 قطعه پیامک به شماره همراه رانندگان خودروهایی که شماره پلاک آن‌ها به‌عنوان متخلف ثبت‌شده، ارسال‌شده است.

علویان‌مهر درعین‌حال از کاهش قابل‌توجه عدد جریمه‌های اعمال‌شده بر اساس تصاویر دوربین‌های ثبت تخلف یا نظارت در شیراز خبر داد و گفت: در شش ماه سال گذشته خودروهای متخلف توسط دوربین‌ها بیش از 20 میلیارد تومان جریمه شدند.

او حجم ریالی برگ جریمه‌های صادرشده در سال 96 را بالغ‌بر 50 میلیارد تومان اعلام و درعین‌حال تصریح کرد: متأسفانه سهم شهرداری از این جرائم به شکل کامل پرداخت‌نشده، حال‌آنکه هزینه نگهداری و تعمیر و توسعه سیستم‌های نظارت تصویری با توجه به نوسانات بازار ارز و ارز بر بودن این تجهیزات در مقایسه با گذشته تا 5 برابر هم افزایش داشته است.

علویان‌مهر خاطرنشان کرد که بر اساس قانون 60 درصد از کل مبلغ جریمه اعمال‌شده بر تخلفات رانندگی ثبت‌شده بر پایه تصاویر دوربین‌های موجود، سهم شهرداری شیراز است اما سال گذشته کمتر از 10 درصد سهم یادشده، به شهرداری تعلق‌گرفته است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز همچنین از افزایش 7 برابری ظرفیت ذخیره اطلاعات توسط سیستم‌های نظارت تصویری شهرداری طی 2 ماه گذشته خبر داد و گفت: اگر درگذشته امکان ذخیره اطلاعات 20 روز وجود داشت، اکنون بستر برای ذخیره 2 ماهه اطلاعات فراهم‌شده است.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد