hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین اقدام به دپوی غیرقانونی روغن می‌کنند

برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین اقدام به دپوی غیرقانونی روغن می‌کنند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار قزوین بعد از تخلیه بار روغن خوراکی اقدام به دپوی غیرقانونی و احتکار روغن کرده و از عرضه کل روغن خود در سطح فروشگاه خودداری می‌کنند.

هوشنگ محمدی در ارتباط با علت کمبود روغن در قفسه‌های برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار قزوین اظهار داشت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار استان بعد از تخلیه بار روغن خوراکی اقدام به دپوی غیرقانونی و احتکار روغن کرده و از عرضه کل روغن خود در سطح فروشگاه خودداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین در حالی که تولید روغن خوراکی بنا بر گفته معاون وزیر صمت افزایش 30 درصدی داشته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پوشش خرید متمرکز و سیستمایتک اقدام به دپو و احتکار روغن کرده و به همین جهت زمینه کمبود این محصول و گران‌فروشی آن را در بازار قزوین مهیا می‌کنند.

عدم ارائه فاکتور خرید در زمان بازرسی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به وجود مصادیق قاچاق کالا و اجناس در برخی از این فروشگاه‌ها ادامه داد: عدم ارائه فاکتور خرید در زمان بازرسی که برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیده می‌‌شود، نشان‌دهنده مشخص نبودن منشأ ورود کالا و در نتیجه قاچاق بودن آن است که مستوجب برخوردهای تعزیراتی و قانونی خواهد بود.

محمدی یادآور شد: با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گردش مالی بالایی دارند، باید بیشتر از سایر فروشگاه‌ها مورد بازرسی و رصد بازرسان سازمان صمت قرار بگیرند؛ ولی متاسفانه با برخی تصمیم‌گیری‌ها در ستاد ملی تنظیم بازار جلوی نظارت بر این فروشگاه‌ها در استان‌ها گرفته می‌شود که این کار معضلاتی زیادی را برای مدیریت قیمت کالاهای اساسی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم اخذ پروانه کسب برای راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: طبق ماده 90 و 91 قانون نظام صنفی همه فروشگاه‌ها اعم از زنجیره‌ای و غیرزنجیره‌ای باید پروانه کسب بگیرند و همان‌طور که می‌دانید اجرای قانون بر بخشنامه اولویت دارد تا مسئولان شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در درون استان جوابگو باشند.

محمدی با اشاره به ضرورت تشدید نظارت نهادهای متولی بر شعب مختلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ افزود: نباید بگذاریم که مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای از برخی خلاهای قانونی استفاده کنند و در پوشش خرید و فروش نظام‌مند معضلاتی را برای مردم و بازار به وجود آوردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد