hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اقدامات ضروری قبل از تعویض تلفن همراه

اقدامات ضروری قبل از تعویض تلفن همراه

زمانی که می‌خواهید تلفن همراه قدیمی را کنار بگذارید به دلیل مسائل امنیتی باید اقداماتی را انجام دهید. یکی از آن‌ها خروج از تمام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی است.
ی است.


خبرگزاری میزان _ ایرنا به نقل از Reader's Digest نوشت: وقتی بخواهید تلفن همراه قدیمی خود را کنار بگذارید و جای آن را با یک مدل جدیدتر و جذاب‌تر عوض کنید، یکی از گیج‌کننده‌ترین اتفاق‌ها این است که باید با تلفن قبلی خود چه کار کنید. تلفن همراه شما گنجینه اطلاعات، خاطرات و شماره تلفن‌های شما است، پس نمی‌توانید آن را دور بیندازید یا به گوشه‌ای پرتاب کنید. یکی از گزینه‌های پیش روی شما بازیابی تلفن همراهتان است. اما بازیابی به چه معنا است؟ می‌تواند آن را به یک خیریه و با هدف استفاده افراد نیازمند اهدا کنید، آن را به یکی از اطرافیان خود مثلا خواهرزاده یا برادرزاده‌تان بدهید یا حتی گوشی قدیمی خود را به شرکت‌هایی بزرگی که کار بازیابی تلفن‌های همراه را انجام می‌دهند بسپارید. اما هر برنامه‌ای که برای تلفن همراه خود داشته باشید مهم است که چند راهکار را برای حفاظت از حریم خصوصی خود انجام دهید و در عین حال از آلوده کردن محیط‌زیست جلوگیری کنید.
 

۱- «نسخه پشتیبان» تهیه کنید

احتمالاً اطلاعاتی زیادی مانند عکس، یادداشت و موسیقی بر روی تلفن همراه قدیمی خود دارید که نمی‌خواهید آن‌ها را از دست بدهید. پس از قبل از اینکه تلفن همراه قدیمی خود را به گوشه‌ای پرتاب کنید، اولین و مهم‌ترین قدم این است که از اطلاعات موجود در تلفن همراه خود نسخه پشتیبان یا «نسخه پشتیبان» تهیه کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات نسخه پشتیبان خود را در در کارت حافظه یا در حافظه ابری ذخیره کنید. ایجاد حافظه پشتیبان در فضای ابری بستگی به مدل تلفن همراه دارد. برای مثال کاربران اندروید می‌توانند از فضای ابری گوگل و کاربران آیفون از آیکلود استفاده کنند. البته فضای ابری در گوشی‌های مختلف متفاوت است. در کنار این اگر عکس‌های زیادی ندارید می‌توانید آن را برای خودتان ایمیل کنید.
 

۲- حساب‌های کاربری را فراموش نکنید

این کار بسیار اهیمت دارد: باید از تمام حساب‌های کاربری خود مانند جی‌میل، فیسبوک و سایر حساب‌های کاربری خارج شوید. خارج شدن از حساب‌های کاربری موجود در تلفن همراه، این اطمینان را به شما می‌دهد که تمام اطلاعات شخصی شما از دسترس فرد جدیدی که تلفن همراه شما را در اخیتار دارد دور می‌ماند. همچنین با خارج شدن از حساب‌های کاربری تمام مدارک، اطلاعات بانکی، کارت‌های پرداختی، سایت‌های خرید آنلاین و حساب‌هایی از این دست، از دسترس افراد غریبه دور خواهد شد. لیستی از رمز‌های عبور خود را نگه دارید تا بتوانید دوباره از طریق دستگاه دیگر وارد ایمیل، خرید آنلاین و حساب‌های بانکی خود شوید. به‌خاطر داشته باشید که برای انجام این مرحله از بازیافت تلفن همراه، ممکن است لازم باشد تلفن شما به WiFi متصل باشد یا دارای سیگنال تلفن همراه باشد. همچنین اگر از کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنید مراقب اطلاعات آن باشید.
 

۳- رمز عبور حساب‌ها را تغییر دهید

ممکن است فکر کنید که خروج از سیستم کافی است، اما برای محافظت بیشتر، گذرواژه‌های مهم (به عنوان مثال، حساب Apple یا Google) که ممکن است در تلفن هوشمند خود ذخیره کرده باشید را تغییر دهید. با ریست کردن گوشی به تنظیمات کارخانه قاعدتاً باید گذرواژه‌های ذخیره شده به همراه داده‌های شما حذف شوند، اما متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند که در این زمینه احتیاط کنند. همچنین خوب است که خدماتی مانند Find My iPhone از طریق iCloud.com را غیر فعال کنید.
 

۴- اتصالات را قطع کنید

هرگونه لوازم جانبی که از طریق بلوتوث به گوشی متصل هستند، مانند هدفون یا بلندگو، را که به صورت بی‌سیم به هم متصل کرده‌اید قطع کنید. چاپگر‌ها و تلوزیون‌های هوشمند را هم فراموش نکنید. ممکن است یادتان نباشد، ولی به خیلی از دستگاه‌های جانبی به صورت بی‌سیم گوشیتان را جفت کرده باشید. با وارد شدن به تنظیمات می‌توانید گوشی تلفنتان را از همۀ این دستگاه‌ها جدا کنید. اهمیت این کار زمانی مشخص می‌شود که تلفن همره خود را به یکی از اعضای خانواده یا اطرافیان خود داده باشید. چون ممکن است هربار به هدفون یا بلندگوی شخصی شما متصل شوند.
 

۵- سیم‌کارت و کارت حافظه را بردارید

بعد از انجام کار‌های فوق اکنون می‌توانید سیم‌کارت و اگر تلفن Android دارید کارت حافظه را بردارید. در سیم‌کارت و کارت حافظه اطلاعات شخصی (مانند مخاطبین یا عکس‌ها) ذخیره شده است و می‌توانند در تلفن جدید نیز مورد استفاده قرار بگیرند.  
 

۶- به تنظیمات کارخانه برگردید

همه کارشناسان بر اهمیت انجام تنظیم مجدد کارخانه در زمان کنار گذاشتن تلفن همراه تأکید دارند. با این کار، تلفن پاک می‌شود، داده‌های شخصی شما و برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید حذف می‌شوند. همچنین این کار گوشی تلفن را به حالت پیش فرض خود بازمی گرداند. برای آیفون‌ها یا تلفن‌های ویندوز، این کاملاً ساده است - به سادگی به دنبال «تنظیم مجدد» یا Reset در تنظیمات بگردید. برای تلفن‌های اندرویدی، بعضی اوقات با بازگشت به تنظیمات کارخانه آدرس ایمیل، متن و سایر بخش‌های مهم اطلاعات شما پاک نمی‌شوند؛ بنابراین مهم است که داده‌های خود را قبل از پاک کردن رمزگذاری کنید.
 

کجا می‌توانم تلفن همراه قدیمی خود را بازیافت کنم؟

این یک واقعیت ناراحت کننده است که زباله‌های الکترونیکی یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی در این سیاره است، اما روش‌هایی برای کاهش آسیب با بازیافت تلفن‌های همراه وجود دارد. مهم است بدانید چگونه تلفن قدیمی خود را بازیافت کنید. برخی خرده فروش‌ها و شرکت‌ها مدل قدیمی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی شما را در صورتی که در شرایط مناسبی باشند خریداری می‌کنند. با این حال، اگر به چنین چیزی دسترسی ندارید  دانستن چگونگی بازیافت صحیح زباله‌های الکترونیکی نه تنها مواد سمی و بالقوه خطرناک را از جریان زباله‌های عادی دور می‌کند، بلکه به بازیافت‌کنندگان اجازه می‌دهد مواد ارزشمندی مانند مس، طلا، نقره، شیشه و پلاستیک‌ها را از گوشی جدا کنند. برای همین می‌توانید به جای انداختن گوشی در سطل زباله آن را به مراکز بازیافت بدهید.
 

کجا می‌توانم تلفن همراه قدیمی ام را اهدا کنم؟

بسیاری از موسسات خیریه محلی از اینکه شما گوشی‌های خود را به آن‌ها اهداءس کنید استقبال می‌کنند. گاهی گوشی شما با تعمیراتی اولیه می‌تواند دوباره قابل استفاده شود و به دست کسانی برسد که هزینۀ تأمین تلفن همراه را ندارند خصوصا در این روز‌ها که استفاده از اینترنت برای ما بیش از هر زمان دیگری ضروری شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد