hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علائم کرونای جهش یافته انگلیسی / روند افزایشی گردش ویروس در کشور

علائم کرونای جهش یافته انگلیسی / روند افزایشی گردش ویروس در کشور

عضو کمیته علمی و مشورتی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه میزان بیماری در کشور رو به افزایش است، هشدار داد که اگر به همین منوال افزایش بیماری پیش رود باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم و به هر حال هر موجی از بیماری که ایجاد شود با مرگ و میر و تعداد زیادی بستری بیماران و بیماران بدحال همراه است.
دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بیماری کووید-۱۹ در کشور و احتمال بروز موج چهارم به عنوان یک پیک خطرناک، گفت: در حال حاضر بیماری در حال افزایش است و به صورت بدی دارد میزان بیماری بالا می‌رود. زیرا گردش ویروس جهش یافته‌ای که در انگلیس جهش پیدا کرده، در حال افزایش است و این ویروس هم سرعت انتقال بسیار بالایی دارد.
وی افزود: البته باید توجه کرد که وقتی تعداد بیماران افزایش یابد، تبعا تعداد بیماران بدحال و نوع شدید بیماری و کشندگی هم بیشتر می‌شود. سرعت انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بسیار بالاست و بر همین اساس می‌تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را با افزایش تعداد بیماران در افراد، افزایش دهد.
محرز گفت: علائم این ویروس جهش‌یافته انگلیسی با ویروس قبلی تفاوتی ندارد. صرفا قدرت سرایتش بسیار بالاتر است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه تعطیلات نوروز هستیم و مردم از خانه ها بیرون آمده‌اند و رفت و آمد دارند و همین موضوع منجر به افزایش بیماری شده است، گفت: به محض اینکه مردم کرونا را فراموش می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، کرونا افزایش پیدا می‌کند. توصیه ما این است که مانند گذشته عمل کنند.
این متخصص عفونی ادامه داد: خواهشم از مردم این است که اصلا از حالا برای عید برنامه ریزی نکنند؛ چراکه اصلا مشخص نیست که وضعیت بیماری به چه صورت پیش می‌رود. تنها اقدامی که باید انجام شود، رعایت پروتکل‌ها مانند حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و... است.
محرز تاکید کرد: اگر به همین منوال افزایش بیماری پیش رود باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم و به هر حال هر موجی از بیماری که ایجاد شود با مرگ و میر و تعداد زیادی بستری بیماران و بیماران بدحال همراه است. باید سعی کنیم که موج جدیدی از بیماری در کشور ایجاد نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد