hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نشست هم اندیشی مدیران مسئول روزنامه های استان اصفهان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

نشست هم اندیشی مدیران مسئول روزنامه های استان اصفهان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

نشست هم اندیشی مدیران مسئول روزنامه های استان اصفهان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در جلسه هم اندیشی با مدیران مسئول روزنامه های استان اصفهان به موضوعات مهم در ارتباط با نشریات و لزوم حضور مدیران رسانه ها در شورای اطلاع رسانی وآمار آگهی های دولتی در سال 1399 ، ضمن تبریک حلول ماه رجب تبریک ایام ماه مبارک رجب و لیله الرغائب گفت: امیدواریم به برکت این ایام و با نظر لطف حضرت صاحب الزمان(عج) شاهد روزهای آخر عمر ویروس کرونا باشیم و شرایط به حالت طبیعی برگردد.
وی با تأکید بر اینکه لازم است اطلاع رسانی در سطح کشور و استان به نحو شایسته انجام شود، اظهار کرد: این جلسه به منظور هم اندیشی با روزنامه های استان اصفهان برگزار شد تا همدلی و تعاملات افزایش یابد و امیدواریم نتیجه این کار در استان و کشور وسطح جامعه مفید واقع شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه رسانه های استان پویا، خوش فکر، پرتوان و پرتلاش هستند، خاطرنشان کرد:در هرجلسه از شورای اطلاع رسانی استان سعی خواهدشد حداقل  2 روزنامه استان دعوت شوند تا در خصوص مهم ترین مطالب روز استان و به ویژه موارد مربوط به ویروس منحوس کرونا و راهکارهای جلوگیری از شیوع آن بحث وتبادل نظر نمایند. .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی کشور ویژه استان اصفهان در ماه گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در نشست گذشته شورای فرهنگ عمومی کشور، گزارش فعالیت های شورای استان اصفهان و طرح ها و ایده های این شورا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و همچنین استاندار اصفهان مطرح شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه 3 مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در شورای کشور نیز تصویب شد که برای اجرا به کل استان های کشور ابلاغ شود، گفت: رصدخانه فرهنگی اجتماعی، سند ارتقاء و توسعه کارکرد مساجد و تشکیل 9 کارگروه تخصصی در ذیل شورای فرهنگ عمومی، ایده های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان هستند که در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شد و برای اجرا به همه استان های کشور ابلاغ می شود.
وی در ادامه خواستار نقد منصفانه دستگاه هاتوسط رسانه ها در کنار انعکاس فعالیت های ادارات وسازمان ها شد و افزود :مناسب است در اول سال مدیران برنامه های یکساله دستگاه خود را اعلام نمایند و در شش ماهه دوم رسانه ها علاوه بر انعکاس آنها اگر نقدی هم دارند بصورت منصفانه مطرح وبه مدیران و عموم مردم اعلام نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا و نقش رسانه ها به وِیژه مطبوعات در تشویق مردم به ایجاد روحیه امید، همدلی  وآرامش در جامعه از آنان خواست تا براساس فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مردم را برای  مشارکت  وحضور در انتخابات آینده ترغیب نمایند.

حجت‌الاسلام معتمدی در پایان سخنان خود روزنامه‌های استان را از جمله افتخارات و ظرفیت‌های فرهنگی اصفهان دانست که لازم است برای ارتقای آن تلاش شود و افزود: همگی ما مسئول به ترویج امر مهدویت هستیم و شما نیز تلاش کنید در اخبار روزانه خود به این موضوع توجه ویژه و جدی داشته و روزنامه خود را با نام و کلام ایشان متبرک نمایید.
مرضیه باقرصاد رئیس گروه مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: در خصوص تقسیم بندی آگهی‌های دولتی، ثبتی و دادگستری قبل از هرگونه تصمیم گیری برای تقسیم آگهی‌ها به صورت مکتوب از نظرات مدیران مسئول روزنامه‌ها و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان بهره برده و لازم است از همکاری و همفکری همه مدیران مسئول و سایر کارکنان روزنامه های استان تشکر نمایم.
در ادامه جلسه هرکدام از حاضران دغدغه‌های خود را پیرامون موارد مربوط به حوزه کاری از جمله بحث آگهی‌های دولتی و نیز سختی کار و نمایندگی روزنامه‌های استان در شهرستان‌ها مطرح نموده و خواستار افزایش این قبیل جلسات شدند.
 
خاطرنشان می شود، جلسه هم اندیشی و تبیین موارد مربوط به آگهی های دولتی با حضور علی حاج زکی سپه سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فرناز فروجانی زاده مسئول آگهی های اداره کل، مظفر حاجیان مدیرمسئول روزنامه کیمیای وطن ، امیر اکبری مدیر مسئول روزنامه های اصفهان امروز و روزنامه رویداد امروز، ایرج ناظمی مدیرعامل و سردبیر روزنامه نصف جهان، بابک ایرانپور مدیرمسئول روزنامه سیمای شهر، رضا صالحی مدیرمسئول روزنامه یاقوت وطن و ناصر بهروان مدیرمسئول روزنامه عصر اصفهان، عصر روز پنج شنبه سی ام بهمن1399 در اداره کل برگزار شد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد