hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونای شدید باعث بروز ناهنجاری‌های چشمی می‌شود

کرونای شدید باعث بروز ناهنجاری‌های چشمی می‌شود

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از افراد مبتلا به کووید-۱۹ ناهنجاری‌های شدید چشمی را تجربه می‌کنند.

گروهی از محققان فرانسوی مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۱۲۹ فرد مبتلا به کووید -۱۹ را که در بیمارستان بستری شدند، با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی مغز ارزیابی کردند. نتایج ام آر ای کره چشم هفت درصد بیماران (۹ نفر) مبتلا به نوع شدید کرونا، غیرطبیعی بود که این موضوع نشان دهنده ندول یا رشد غیر طبیعی بافت در قسمت پشت کره چشم آن‌ها بود. تمام این ۹ نفر در ناحیه ماکولای چشم که مسئول بینایی مرکزی است، دارای ندول یا گرهک بودند.

از بین این ۹ نفر، دو نفر مبتلا به دیابت و ۶ نفر چاق بودند و دو نفر آن‌ها پیش از ابتلاء به کووید -۱۹، فشار خون بالا داشتند. همچنین هفت نفر از این ۹ نفر برای مدت طولانی در بخش آی. سی. یو بستری بودند. هنوز نحوه تشکیل این ندول‌ها در چشم افراد مبتلا به کرونا مشخص نیست، اما محققان معتقد هستند که ممکن است علت آن التهاب ناشی از ویروس باشد. احتمال دارد تخلیه ناکافی رگ‌ها در چشم نیز عامل بروز این ندول‌ها باشد.

به گفته محققان تعداد کمی از افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، یک یا چند ندول در کره چشم خود داشتند که می‌تواند باعث از بین رفتن بینایی آن‌ها شود. بنابراین کسانی که به دلیل بیماری کووید -۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند، باید درمان‌های محافظتی چشم را دریافت کنند. از آنجایی که بیماران معمولاً برای وضعیت‌های شدیدتر و تهدید کننده تحت درمان قرار می‌گیرند، ممکن است مشکلات چشمی آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Radiology منتشر شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد