hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بحران کرونا در خوزستان / ۱۰ شهرستان ‌در وضعیت پرخطر / اشباع تخت‌های ویژه بستری در بیمارستان‌ها

بحران کرونا در خوزستان / ۱۰ شهرستان ‌در وضعیت پرخطر / اشباع تخت‌های ویژه بستری در بیمارستان‌ها

استاندار جدید خوزستان در نخستین اظهار نظر خود با اشاره به شیوع گسترده کرونا در استان گفت: کنترل کرونا نخستین اولویت‌ استانداری در دوره جدید است.

 شرایط کرونا در خوزستان روز به‌روز بغرنج‌تر می‌شود به طوری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواستار اعلام وضعیت فوق العاده در استان شده است.

هم اکنون 10 شهرستان خوزستان در وضعیت پرخطر قرار دارند و در این کوران کرونا، تایید ورود کرونایی انگلیسی مزید بر زحمت شده و موج جدید و شدید کرونا را بیش از پیش محتمل کرده است.

اشباع تخت‌های ویژه بستری در بیمارستان‌های خوزستان/فعلا در اورژانس نگه داشتیم

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز که اخیرا نیز از سوی وزیر بهداشت به عنوان مسئول عملیات ویژه مبارزه با کرونا نیز منصوب شده است، وضعیت کرونا را با روند صعودی اعلام کرده و کمبود تخت ویژه بستری را متذکر شده است.

طبق روندهای گذشته همچنان تردد درون شهری، تجمع خانوادگی و حضور در آیین‌های عروسی و عزا از  سوی مسئول مقابله با کرونا خوزستان به عنوان عوامل اصلی شیوع کرونا معرفی شدند. عواملی که شلوغی بازارها و خیابان‌ها نشان می‌دهد مردم به این امر اعتنایی ندارند.

ستاد استانی مقابله با کرونا هر چند با افزایش محدودیت‌ها و بستن خیابان‌ها سعی بر خاموش کردن عطش بیرون گردی مردم دارد، دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در ابتکاری جدید مانور خودرویی هشدار دهنده و مقابله با کرونا در سطح شهرستان اهواز انجام داد.

کاهش سن ابتلا به کرونا در خوزستان

مانوری برای اعلام هشدار به مردم برای جدی گرفتن کرونا است. ویروسی که اکنون پرخطر از قبل شده و به نوزدان هم رحم نمی کند.

مسئله‌ی که امرالله اورکی رئیس بیمارستان شهدای ایذه بر آن صحه می‌گذارد. امرالله اورکی در این باره اظهار داشت: سن ابتلا به کرونا در ایذه کاهش یافته و اخیرا یک نوزاد با سن کمتر از یکسال با تست پی‌سی‌آر مثبت در بیمارستان شهدای ایذه بستری شده‌است.

وی با اشاره به ابتلای والدین این نوزاد به کرونا افزود: پرونده پزشکی این نوزاد نیز برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز و وزارت بهداشت ارسال شد تا به‌عنوان یک نمونه نادر به دست سازمان بهداشت جهانی برسد.

رئیس بیمارستان شهدای ایذه با نامعلوم بودن نوع کرونای نوزاد ایذه ای بیان داشت: باور قبلی راجع‌به اینکه کرونا فقط افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد در پیک چهارم کاملا تغییر کرده است، وقتی نوزاد زیر یکسال درگیر کرونا شده و کارش به بستری کشیده شده است باید زنگ هشدار را به صدا درآورد.

سن ابتلا به کرونا در ایذه 10 سال کمتر شده است

امرایی با کاهش 10 ساله سن ابتلا به کرونا در ایذه، تصریح کرد: سن ابتلا به کرونا در ایذه از 65 سال در ماه‌های گذشته به 55 سال در بهمن رسیده است.

وی گفت : از چهارشنبه هفته گذشته تا امروز میزان افراد بستری در بخش آی‌سی‌یو کرونا بیمارستان شهدای ایذه 100 درصد افزایش پیدا کرده‌است، این آمار در بخش داخلی کرونا از 100 درصد نیز بیشتر شده است.

تکمیل بخش‌های ویژه بستری کرونا در 5 بیمارستان اهواز

کرامت جاودان‌زاده مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به تکمیل بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های پذیرای این بیماران گفت: ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های رازی، گلستان، سینا و امیرالمومنین(ع) که پیش از این به مقابله با کرونا اختصاص داده شده بودند، تکمیل شد.

وی افزود: بخش جدیدی برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز تجهیز و راه‌اندازی شد.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع)  خوزستان نیز با اذعان به اشباع تختهای ویژه بستری در این بیمارستان، گفت: در حال حاضر مجبور هستیم بیماران را در اورژانس نگهداری کنیم تا بین تخت‌ها، تختی افزوده شود.

مقابله با کرونا؛ اولویت استانداری خوزستان است

استاندار جدید خوزستان که چند روز پس از انتصاب از شمال خوزستان به سمت خوزستان حرکت کردند. در نخستین حضور خود به عنوان استاندار در دزفول، گفت: : مسئله کرونا به دلیل رواج نوع انگلیسی در خوزستان نگران کننده است.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: یکی از اولویت های اصلی در دوره جدید استانداری در خوزستان، مقابله با کرونا است.

دریافت کنندگان خوزستانی واکسن کرونا در سلامت کامل هستند

در کنار این خبرهای تلخ و نگران کننده، معاون علوم پزشکی اهواز با یک خبر به جمع اصحاب رسانه آمده و اظهار داشت: افرادی که در گام نخست در خوزستان واکسن روسی کرونا را دریافت کردند، در سلامت کامل هستند.

سید محمد علوی با اشاره به تزریق واکسن کرونا برای 277 پرسنل کادر درمان اظهار داشت: افرادی که این واکسن را دریافت کردند، در سلامت کامل هستند. دور بعد تزریق واکسن برای این افراد، 21 روز بعد خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد