hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماجرای فیلم پارکوربازی در سی و سه پل چه بود؟

ماجرای فیلم پارکوربازی در سی و سه پل چه بود؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: فیلم پارکوربازی عده‌ای از جوانان بر روی سی و سه پل متعلق به چهار سال پیش بود و تا کنون گزارشی از چنین تخلفاتی به ما نرسیده است.
فریدون اللهیاری اظهار داشت: اخیرا فیلمی در فضای مجازی پخش شد که پارکوربازی عده‌ای از جوانان را در سی و سه پل نشان می‌داد که این ویدئو حداقل 4 سال پیش ضبط شده است.
وی افزود: در ماه گذشته هم افرادی این ویدئو را پخش کردند اما سودی برایشان نداشت؛ اما این بار با توجه به پخش فیلم پارکور در تخت جمشید و افزایش حساسیت‌ها بر این گونه موارد آسیب به میراث فرهنگی، بار دیگر همان فیلم را پخش کردند و این  بار بیشتر دیده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان  اینکه تا کنون گزارشی از انجام این ورزش بر روی آثار تاریخی اصفهان به دست ما نرسیده است، گفت: باید فرهنگسازی صورت بگیرد و حساسیت این اماکن را به مردم گوشزد کرد. نیروی انتظامی هم نظارت‌های خوبی در این عرصه داشته است و همواره ما را یاری کرده است. البته اینکه در کنار هر بنایی یک نفر قرار داده شود تا نظارت بر بنا را به عهده بگیرد نه تنها در ایران که در کل دنیا رایج نیست. مردم باید مراقب و دلسوز میراث فرهنگی باشند و به آن آسیب نزنند.
وی ادامه داد: میراث فرهنگی یک کشور، هویت و پشتوانه تاریخی یک ملت است و در مواجهه با میراث فرهنگی، فرهنگسازی باید به گونه‌ای باشد که خود افراد از اینکه بخواهند اقدامی در راستای تخریب میراث فرهنگی انجام دهند، شرم کنند.
اللهیاری با اشاره به انتشار فیلمی از فوتبال بازی کردن در مجاورت مسجد شیخ لطف‌الله که پیشتر حواشی را رقم زده بود، گفت: در گذشته از این دست حواشی داشتیم و انتقادات سبب شد نظارت‌های ما افزایش پیدا کند؛ اما واقعیت این است که نمی‌توان انتظار داشت افرادی 24 ساعته به رصد و نظارت مشغول باشند. همچنان هم اگر موردی مشاهده شد، تیم‌های نظارتی اداره‌کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد می‌کند و اجازه آسیب‌رسانی را نمی‌دهند. پیشتر در تپه اشرف هم گزارش‌هایی از برگزاری غیرقانونی مسابقات موتورسواری و دوچرخه سواری به ما رسیده بود که اکنون با همکاری شهرداری اصفهان در حال سازماندهی این منطقه هستیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد