hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خراسان شمالی یخبندان می‌شود

خراسان شمالی یخبندان می‌شود

هواشناسی استان از کشاورزان خواسته است٬ با توجه به سرمای دیررس هوا٬ عدم انجام هرس درختان، مراقبت از نهال‌ها و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها در برابر باد شدید را دستور کار قرار دهند.
هواشناسی خراسان شمالی، درباره ورود توده هوای سرد در روز‌های پایانی هفته به استان، و تاثیرات آن بر شکوفه دهی باغ‌ها، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق با بارش رگباری،کولاک برف و مه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی افت محسوس 14 تا 16 درجه ای دما از اواخر وقت پنجشنبه تا صبح شنبه هشدار داد.
بر این اساس کارشناسان هواشناسی کاربردی و کشاورزی نیز به باغداران استان توصیه‌هایی داشتند. هواشناسی استان از کشاورزان خواسته است٬ عدم انجام هرس درختان، مراقبت از نهال‌ها و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها در برابر باد شدید را دستور کار قرار دهند.
در مورد باغات زودگل٬ ایجاد تشتک پای درختان و آمادگی جهت انجام آبیاری سنگین جهت مقابله با سرمازدگی، آمادگی جهت انجام مه پاشی، استفاده از وسایل گرمایشی و ایجاد دود افقی جهت مقابله با سرما٬ رنگ زدن تنه درختان در مناطق برفگیر، ارتفاعات و نقاط سردسیر استان باید مورد توجه باغداران باشد.
هواشناسی کاربردی استان از کشاورزان و دامداران استان نیز خواسته است٬ کودپاشی پتاسه مزارع کلزا جهت مقابله با سرما زدگی در صورت مساعد بودن هوا٬ ترمیم دامداری‌ها و جلوگیری از نفوذ بارش و هوای سرد به داخل دامداری ها و عدم چرای دام در مسیلها و ارتفاعات٬ عایق بندی کندوها٬ عایق بندی لوله های آب تاسیسات کشاورزی و اطمینان از مسدود بودن دامداری‌ها در برابر ورود حیوانات وحشی بخصوص در ارتفاعات را مد نظر قرار دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد