hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرونایی انگلیسی به خوزستان رسید / موارد ابتلا در ‌"آبادان، خرمشهر و شادگان" تایید شد

کرونایی انگلیسی به خوزستان رسید / موارد ابتلا در ‌"آبادان، خرمشهر و شادگان" تایید شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان: با توجه سرعت بالای انتشار بیماری کرونا در شهرستان شادگان طی ۲هفته گذشته برررسی‌ها نشان دارد کرونای انگلیسی در ۳ شهری جنوبی خوزستان شیوع پیدا کرده است.
شکراله سلمان زاده  اظهار داشت: با توجه سرعت بالای انتشار بیماری کرونا در شهرستان شادگان طی دو هفته گذشته و احتمال وجود ویروس کرونای انگلیسی تعدادی از نمونه‌های گرفته شده از این بیماران را به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شدند.
وی افزود: نتایج آزمایشات پس از یک هفته نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی بوده که خطری جدی برای استان خوزستان و کشور محسوب می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مواردی از گونه جهش یافته این ویروس در نمونه‌های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز مشاهده شده است که شرایط بسیار پیچیده و دشوارتر از موج های قبلی کرونا خواهد بود.
وی تصریح کرد: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تنها تفاوت آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است که بین 40 تا 70 درصد بیشتر از گونه قبلی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد