hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش سبزه سفره هفت سین با ذرت

آموزش سبزه سفره هفت سین با ذرت

برای سبز کردن بذر ذرت سه هفته قبل از عید دست به کار شوید، اما اگر بار اول‌تان است یک ماه قبل از عید دست به کار شوید که اگر خراب شد دوباره دست به کار شوید.
اگر تصمیم بگیرید برای سبزه سفره هفت سین امسال یک سبزه گلدان مانند داشته باشید بهتر است به سبزه بذر ذرت (بذر ذرت با دانه ذرت که با آن ذرت مکزیکی و پفیلا درست می‌کنند متفاوت است و باید آن را از مغازه‌های بذر فروشی تهیه کنید) فکر کنید. برای سبز کردن بذر ذرت سه هفته قبل از عید دست به کار شوید، اما اگر بار اول‌تان است یک ماه قبل از عید دست به کار شوید که اگر خراب شد دوباره دست به کار شوید. طرز تهیه سبزه بذر ذرت با سبزه‌های دیگر کمی متفاوت است. به مدت ۴ روز ذرت‌ها را خیس کنید و هر روز آب آن‌ها را عوض کنید.
ظرف ذرت‌ها را عوض نکنید فقط آب ذرت‌ها را عوض کنید. بعد از ۴ روز ذرت‌ها را در یک پارچه تنظیف بریزید و روزی چند بار با اسپری روی آن‌ها آب بریزید.
روی پارچه تنظیف را با یک پارچه ترجیحا نخی دیگر بپوشانید تا جوانه‌های ذرت مرطوب بمانند و سبز شوند. بعد از جوانه زدن ذرت‌ها باید آن‌ها را در ظرف مورد نظر برای رشد کردن بریزید. می‌توانید یک کار خلاقانه انجام دهید و تنگ ماهی و ظرف سبزه را یکی کنید.
برای این منظور یک سبد با سوراخ‌های ریز را داخل تنگ ماهی بگذارید. قطر سبد باید به اندازه‌ای باشد که در تنگ ماهی جا شود و ثابت بماند. حالا دانه‌های جوانه زده ذرت را داخل سبد بریزید و داخل تنگ را با آب پر کنید. مقدار آب باید به حدی باشد که ذرت‌ها در آب باشند.
فعلا ماهی‌ها را در تنگ ماهی نیندازید. صبر کنید ۱۰ روز بگذرد، ذرت‌ها ریشه کنند و سبز شوند و سپس ماهی را داخل تنگ بیندازید.
یادتان باشد تعداد دانه‌ها داخل سبد باید متراکم باشد و به هم چسبیده و زیاد نباشند، چون در این صورت به جای سبز شدن پوسیده می‌شوند. تعداد آن‌قدر هم کم نباشد که یک سبزه کم پشت و تنک داشته باشید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد