hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نسخه «دیوانه» برای نجات انسان‌ها

نسخه «دیوانه» برای نجات انسان‌ها

رفتن به ناخودآگاه انسان‌ها و بازی با ذهن، موضوعی است که تا به حال دستمایه فیلم و سریال‌های مختلفی بوده است.
رفتن به ناخودآگاه انسان‌ها و بازی با ذهن، موضوعی است که تا به حال دستمایه فیلم و سریال‌های مختلفی بوده است. یکی از جدیدترین آثار در این زمینه، سریال «دیوانه» ساخته جدید نتفلیکس است. «دیوانه» قصه دو شخصیت به نام «اوون» با بازی جونا هیل و «آنی» با بازی اما استون را روایت می‌کند که هر دو از مشکل روحی خاص و افسردگی رنج می‌برند و طی اتفاقی راه درمان خود را در یک مرکز آزمایش دارو پیدا می‌کنند. آن‌ها به امید درمان وارد این مرکز می‌شوند. در آن جا داروهایی که قرار است مشکلات روانی را درمان کنند، روی افرادی که داوطلبانه به این آزمایش پیوسته‌اند، تست می شود. در ادامه مروری بر چند ویژگی‌ جذاب سریال داشته‌ایم.

1-  همراهی دو ستاره بعد از 11 سال
جونا هیل و اما استون دو ستاره سریال «دیوانه» هستند که هر دو بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش می‌گذارند. جونا هیل به خوبی در نقش یک آدم افسرده و منزوی که هیچ نشانی از هیجان و احساسات خاصی در چهره او نمی‌بینیم نشسته است. او بعد از خوردن قرص، در قالب شخصیت‌های متفاوتی ظاهر می‌شود که با کاراکتر اصلی یعنی «اوون» فاصله بسیاری دارد. اما استون هم به ویژه در موقعیت‌های کمدی بسیار خوش درخشیده است. انتخاب جونا هیل و اما استون برای شخصیت‌های اصلی قصه و همبازی شدن آن‌ها  بعد از 11 سال جذاب است.
2-  تلفیق ژانر علمی-تخیلی با کمدی
بیان موضوعات علمی و روان شناسی به زبان سینما همیشه برای مردم جذاب و به طور کلی ژانر علمی - تخیلی همیشه مورد توجه مخاطب بوده است. اولین برگ برنده «دیوانه» دقیقا همین است، قصه‌ای درباره ذهن و روان انسان. جذابیت دیگر قصه این است که هر بار در هر اپیزود، یک ماجرای جدید در دل قصه اصلی اتفاق می‌افتد. یعنی «اوون» و «آنی» بعد از ورود به مرکز آزمایش دارویی، هر بار به واسطه مصرف یک قرص، موقعیت جدیدی را تجربه می‌کنند. حالا کمی چاشنی کمدی را به چنین قصه‌ای با ژانر علمی - تخیلی اضافه کنید.
3- هم‌حسی با شخصیت‌ها
اگرچه ریتم سریال کمی کند است و شاید تیزرهای تبلیغاتی و عکس‌های آن، از خود سریال جذاب‌تر به نظر برسند و علاوه بر این ممکن است اتفاقاتی که برای شخصیت‌ها پیش می‌آید مخاطب را گیج کند، اما شخصیت‌های قصه نیز درگیر این گیجی و گم کردن مرز واقعیت و خیال هستند و تماشاگر هم به سهم خودش، به نوعی حس‌وحالی شبیه شخصیت‌های قصه را تجربه خواهد کرد. بنابراین اگر کمی حوصله کنید، شاهد اتفاقات جالبی خواهید بود و نقاط مبهم قصه برایتان روشن خواهد شد.
4- هدف غیرتخیلی یک قصه تخیلی
ویژگی ارزشمندی که قصه «دیوانه» را از آثار مشابه خود متفاوت می‌کند، حرف اصلی قصه است. «دیوانه» در بستر قصه اصلی، توجه تماشاگران را فراتر از قرص، دارو و پیشرفت فناوری برای درمان بیماری‌های روحی انسان‌ها، به یک راه نجات مهم جلب می‌کند، راه نجاتی که بسیاری از اوقات، توسط آدم‌ها نادیده گرفته می‌شود. مسئله اصلی این سریال، راه درمان تخیلی و چند عدد قرص نیست، مسئله راه‌های دست‌‌یافتنی‌تری برای رهایی از مشکلاتی است که روان انسان را درگیر کرده‌اند.
 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد