hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون تمام کادر درمان اصفهان تا عید نوروز

واکسیناسیون تمام کادر درمان اصفهان تا عید نوروز

مجری طرح واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان، با بیان اینکه استقبال از واکسن کرونا در اصفهان بیش از حد تصور بود، گفت: امیدواریم تا قبل از عید نوروز تمام کادر درمان در اصفهان واکسینه شوند.
مهدی فارسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه به مرور درحال تزریق واکسن کرونا به کادر درمان در استان اصفهان هستیم، اظهار کرد: مرحله نخست تزریق واکسن به پرسنل مرکز درمانی خورشید در اصفهان انجام شد.
وی با اشاره به ورود نخستین محموله ۲۰ هزار دوزی واکسن اسپوتنیک روسی به کشور و آغاز واکسیناسیون کرونا از ۲۱ بهمن ماه، گفت: این میزان واکسن برای ۱۰ هزار نفر بود، چون واکسن باید در دو مرحله تزریق شود. سهم اصفهان نیز هزار و ۴۶۰ دوز برای ۷۳۰ نفر از کادر درمان بود.
مجری طرح واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه میزان واکسن اختصاص یافته اندک بود، پرسنل شاغل در بخش آی سی یو بیمارستان ها در اولویت قرار گرفتند و واکسیناسیون از بیمارستان های ریفرال عیسی بن مریم و الزهرا (س) شروع شد.
وی با بیان اینکه مرحله اول واکسیناسیون کرونا در اصفهان به اتمام رسید و ۷۳۰ نفر از پرسنل آی سی یو بیمارستان ها واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: خوشبختانه روز گذشته محموله دوم واکسن کرونا به کشور وارد شد که ۱۰۰ هزار دوز است و قطعا سهم بیشتری نسبت به مرحله اول دریافت خواهیم کرد.
فارسی با بیان اینکه با رسیدن مرحله دوم واکسن کرونا سایر بیمارستان های استان را نیز تحت پوشش قرار می دهیم، گفت: پس از واکسیناسیون کامل پرسنل آی سی یو، سایر پرسنل بیمارستان ها نیز واکسن دریافت خواهند کرد و تا پایان سال تلاش می کنیم کل کادر پزشکی بیمارستان ها، درمانگاه ها، کلینیک ها و مطب ها واکسینه شوند.
وی با یادآوری اینکه بعد از اتمام واکسیناسیون گروه پزشکی، واکسیناسیون سایر گروه ها نیز آغاز می شود، خاطرنشان کرد: مرحله دوم واکسن کرونا ۲۱ روز بعد از تزریق مرحله اول است و واکسن مرحله دوم از نظر مواد تشکیل دهنده، تفاوت جزئی با مرحله اول دارد که به افرادی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده اند تزریق خواهد شد. پس از آن معمولا ۲ هفته بعد از تزریق واکسن دوم باید منتظر ایمنی فرد در برابر ویروس کرونا باشیم.
مجری طرح واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان همچنین با اعلام اینکه تاکنون مشکلی برای هیچ کدام از افرادی که واکسن را تزریق کرده اند پیش نیامده است، گفت: واکسن کرونای روسی هم در ۳ فاز کارآزمایی بالینی و هم در کشورهای دیگری که تزریق شده تاکنون عارضه خاصی نداشته است، به جز یکسری عوارض مختصر شبه آنفلوآنزا مثل گلودرد، بدن درد و تب مختصر که انتظار می رفت و در تعدادی از افراد مشاهده شده است.
وی با بیان اینکه استقبال از واکسن کرونا در اصفهان، بیش از حد تصور بود، خاطرنشان کرد: باتوجه به استقبال خوب کادر درمان امیدواریم تا پایان سال و قبل از عید نوروز صد در صد کادر درمان در اصفهان واکسینه شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد