hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کمبود تخت ICU و اجبار تغییر کاربری بخش‌ها / آسیب‌پذیری خوزستان در مرزها

کمبود تخت ICU و اجبار تغییر کاربری بخش‌ها / آسیب‌پذیری خوزستان در مرزها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوزستان با کمبود تخت ICU برای بیماران کرونا مواجه شده است، گفت: مجبور شده‌ایم برخی از بخش‌های دیگر بیمارستان‌ها مانند بخش‌های دیالیز را تغییر کاربری دهیم تا پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها باشیم.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۹ شهر خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهر در وضعیت نارنجی و مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وقوع پیک سوم بیماری در خوزستان، افزود: میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و مراجعه بیماران بدحال در این پیک بیماری، موجب شده که نیاز به تخت‌های ICU افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حدود ۳۵۰ تخت ICU در بیمارستان‌های خوزستان برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده بود اما اکنون برخی از شهرستان‌ها با کمبود تخت ICU مواجه هستند بنابراین مجبور شده‌ایم برخی از بخش‌های دیگر بیمارستان‌ها مانند بخش‌های دیالیز را تغییر کاربری دهیم تا پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها باشیم.
ابول‌نژادیان افزود: روز یکشنبه شش مورد فوت ناشی از کرونا در خوزستان داشتیم.
وی تصریح کرد: بار مراجعه به بیمارستان‌ها از ۱۶ بهمن ماه با سرعت، افزایشی شده است. تا هفته اول دی‌ماه، روند بیماری در خوزستان سیر نزولی پیک دوم را به اتمام رساند و از هفته دوم تا هفته چهارم دی‌ماه، نمودار حالت پلاتو پیدا کرد اما از آخر دی‌ماه تا ۱۰ بهمن‌ماه، تعداد مراجعه‌کنندگان شیب کمی داشت اما پس از آن، به سرعت شاهد روند افزایشی مراجعه‌کنندگان بوده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ بیمار مثبت قطعی و ۴۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند و ورودی به بیمارستان‌ها نیز زیاد است.
وی با اشاره به مرزی بودن خوزستان، تصریح کرد: در مرز شلمچه روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر و در مرز چذابه ۵۰ تا ۱۰۰ نفر ورودی به استان خوزستان داریم؛ بسیاری از تست‌های PCR که آن طرف مرز انجام می‌شود فیک هستند و مجددا از آن‌ها تست می‌گیریم.
ابول‌نژادیان گفت: در مرزها محل قرنطینه نداریم تا این افراد را تا زمان مشخص شدن نتیجه تست، قرنطینه کنیم بنابراین یکی از نقاط آسیب ما، نقاط مرزی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تست رپید که در مرزها در حال انجام است، حساسیت پایینی دارد در حالی که باید شرایط به گونه‌ای باشد که افرادی که از مرزها وارد خوزستان می‌شوند تست PCR انجام دهند و تا زمان مشخص شدن نتیجه تست نیز در قرنطینه باشند.
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی نقاط، افزود: در برخی شهرستان‌ها، پروتکل‌ها به درستی رعایت نمی‌شود. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شادگان که نقطه اول کانون پیک سوم بود، به ۱۳ درصد رسیده بود. همچنین مراسم ترحیم و عروسی با جمعیت زیاد به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و روستاها در حال برگزاری بود و از این مساله، آسیب دیدیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد