hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زنده‌گیری «سهره» برای فروش در بازار پرندگان

زنده‌گیری «سهره» برای فروش در بازار پرندگان

زنده‌گیری «سهره» از مناطق مختلف لرستان برای فروش در بازار پرندگان به تجارتی جدید برای سودجویان تبدیل شده است.
 «سهره» به عنوان یکی از پرندگان زیبا و خوش صدا تبدیل به طعمه جدید سودجویان شده است تا با زنده گیری این گونه از سطح جنگل‌ها و مراتع استان، طبیعت لرستان را دغدار گونه‌ای دیگر شود.

این پرنده به لحاظ رنگ آمیزی زیبا و نغمه‌های خوشی که سر می‌دهد همواره طالبان زیادی در بازار پرندگان دارد که با زنده گیری و نگهداری آنها در قفس، این زیبای رنگارنگ را طبیعت این دیار دریغ می‌کنند.

روش زنده گیری این پرنده به این صورت است که یک «سهره» سرطلایی نر دست آموز را در تور صیادی قرار داده که با نغمه خوانی این «سهره» سایر «سهرها» جذب شده و به سمت تور می آیند و به این وسیله توسط صیاد زنده گیری می‌شوند.


«سهرها» در بازار پرندگان با قیمت‌های مختلف هم معامله می‌شوند تا زنده گیری این پرنده به تجاری جدید در حوزه محیط زیست تبدیل شود.

علی الشتری نژاد رئیس اداره محیط زیست سلسله در این رابطه، گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره، در پی گشت و کنترل در راستای جلوگیری از شکار و صید در سطح حوزه استحفاظی موفق شدند دو نفر متخلف زیست محیطی که بر خلاف قوانین شکار و صید اقدام به زنده گیری پرندگان وحشی از نوع «سهره» طلایی کرده بودند را دستگیر کنند.

وی، افزود: از این متخلفین تعداد ۸ قطعه «سهره» طلایی به همراه ادوات زنده گیری شامل قفس و تور زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد.
رئیس اداره محیط زیست سلسله، گفت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و اخذ جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مبلغ ۲۴ میلیون ریال برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان ارجاع شد.

الشتری نژاد از هم استانی‌های عزیز درخواست کرد در صورت هر گونه مشاهده تخلفات زیست محیطی آن را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع و یا به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد