hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > عادی انگاری کرونا در استان اصفهان سبب تغییر رنگ ۲ شهرستان از زرد به نارنجی شد

عادی انگاری کرونا در استان اصفهان سبب تغییر رنگ ۲ شهرستان از زرد به نارنجی شد

در کمتر از یک ماه در استان اصفهان با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری کرونا میزان ابتلا به کووید ۱۹ با شیب ملایمی رو به افزایش است  تا جایی که دو شهرستان اردستان و نطنز به رنگ نارنجی درآمد.

در حالی شاهد افزایش 15 درصدی ابتلا به کرونا در استان اصفهان هستیم که تا چند هفته پیش اخبارهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حاکی از شیب نزولی بیماری در استان بود ولی متاسفانه در کمتر از یک ماه با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری کرونا میزان ابتلا به کووید 19 با شیب ملایمی رو به افزایش است.

تمامی شهرستان‌های استان اصفهان در شرایط زرد و آبی قرار داشتند که با نادیده گرفتن کرونا دو شهرستان اردستان و نطنز به رنگ نارنجی تغییر رنگ داد. عادی انگاری یک همه‌گیری می‌تواند روزهای سخت را به رخ‌مان بکشد هر چند این روزها خبرهای خوش مبنی بر تولید و تزریق واکسن امیدها را از همه‌گیری کرونا ویروس بیشتر کرده اما همچنان نباید گرفتار عادی انگاری شرایط و شیوه‌نامه‌های بهداشتی شد.

براساس گفته رئیس جمهور در ارتباط تصویری ستاد ملی کرونا، همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید در دستور کار باشد و استاندار اصفهان نیز از نارنجی شدن اردستان و نطنز ابراز تاسف کرده و گفته نباید عادی انگاری کرونا توسط برخی مردم، ما را به پیک بعدی کرونا پیش ببرد.

در حالی‌ که محققان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از دو ماسک قدرت انتقال ویروس ر ا تا 96 درصد کاهش می‌دهد ولی کماکان بعضی‌ها از همان یک ماسک هم دریغ می‌کنند و سلامتی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند در صورتی که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌شود از زندگی لذت بیشتری برد.

خیز ملایم کووید 19 در استان اصفهان دیده می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: متاسفانه دو هفته‌ای است که خیز ملایمی در موارد آمار مراجعه کننده به کلینیک‌ها و اورژانس‌ها و سپس در موارد بستری مشاهده می‌شود.

آرش نجیمی افزود: افزایش موارد بستری ناشی از کرونا در استان اصفهان سبب شد 2 شهرستان نارنجی، 14 شهرستان زرد و 8 شهرستان آبی را در رنگ‌بندی اخیر شرایط کرونایی داشته باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افزایش 15 درصدی شیوع کووید 19 را در استان شاهد هستیم گفت: آمار نسبت به هفته‌های گذشته افزایشی است و موارد بستری زیر 400 بیمار بوده و اکنون به بالای 450 بیمار رسیده است.

وی ادامه داد: افزایش آمار کرونا هشدار جدی است و ممکن است در روزهای آتی با اعداد و ارقام بیشتری مواجه شویم و مجبور شویم مجدد به تغییر آرایش بیمارستانی دست بزنیم که امیدوارم این‌گونه نشود.

نجیمی تصریح کرد: همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم عادی انگاری کرونا می‌تواند مانع از شیوع بیشتر و کنترل کووید 19 شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد