hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعتصاب دستفروشان سنندجی مقابل استانداری کردستان

اعتصاب دستفروشان سنندجی مقابل استانداری کردستان

دستفروشان پیاده راه فردوسی سنندج در اعتراض به وعده های عملی نشده شهرداری این شهر امروز مقابل ساختمان استانداری کردستان دست به اعتصاب زدند.
روز شنبه تعدادی از دست فروشان پیاده راه فردوسی سنندج مقابل ساختمان استانداری کردستان در اعتراض به عدم محقق شدن وعده‌های شهرداری این شهر تحصن کردند.
تحصن کنندگان نسبت به بدقولی، عدم عملی شدن وعده‌های شهرداری و… اعتراضات خود را با این تجمع اعلام کرده‌اند.
دستفروشان در دو بُعد ساعت فعالیت و نیز میزان کرایه ماهانه‌ای که به شهرداری سنندج باید بپردازند، اعتراض دارند.
یکی از این دستفروشان معترض در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از شهرداری و دیگر نهادهای متولی درخواست داریم که ساعت کاری ما دستفروشان را بیشتر کنند.
وی افزود: درخواست داریم که آغاز ساعت کاری ما از ساعت شش و نیم عصر به ساعت چهار تغییر پیدا کند چرا که ساعت شش و نیم عصر هم بازار خلوت می‌شود و هم درآمد ما بسیار کاهش پیدا می‌کند.
این دستفروش معترض ادامه داد: از مسئولان درخواست داریم که به وعده‌های خود عمل کنند و ما را اینگونه درگیر وعده‌های بعید نسازند.
یکی دیگر از دستفروشان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ما که امروز اینجا تجمع کرده‌ایم نه جزو اراذل و اوباش هستیم و نه می‌خواهیم خدایی ناکرده برای کسی مشکلی ایجاد کنیم.
وی افزود: تنها خواسته ما تغییر ساعت کار است بنابراین از شهرداری، استانداری و سایر نهادهای متولی امر درخواست داریم که ساعت کاری ما را به ساعت چهار عصر تغییر دهند زیرا همه ما هزینه زندگی داریم.
این دستفروش پیاده راه فرودسی با اشاره به اینکه ساعت کاری ما در روزهای جمعه تا ساعت ۱۳ ظهر می‌باشد، بیان داشت: متأسفانه مأموران شهرداری به خاطر ۱۰ دقیقه تأخیر در جمع آوری بساطمان بر صورت و چشمان دستفروشان این خیابان اسپری فلفل می پاشند که این کار به هیچ وجه انسانی نیست زیرا برخی از دستفروشان این خیابان بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند.
یکی دیگر از دستفروشان با اعتراض به اینکه بیش از یک ماه است که تنها از مسئولان شهرداری وعده می‌شنویم، به خبرنگار مهر گفت: با ساعت کاری که برای ما مشخص کرده‌اند بی شک نمی‌توانیم کرایه ۶۰۰ هزار تومانی را به شهرداری بپردازیم و این اصلاً منطقی نیست.
این دستفروش گفت: درخواست ما این است که ساعت کاری ما را به ساعت چهار تغییر بدهند تا بتوانیم حداقل درآمدی داشته باشیم.
وی عنوان کرد: شهرداری وعده‌های بسیاری برای اصلاح ساعت کاری به ما داده و در طول این مدت هیچکدام از وعده‌های خود را عملی نکرده است.
یکی دیگر از این دستفروشان گفت: حدود ۷۰ نفر از دستفروشان حاضر در خیابان فردوسی معتادان بهبود یافته هستند که من خودم جز این افراد بهبود یافته هستم که در حدود ۱۰ سال پاک هستم.
وی افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد و فشارهای معیشتی بر این قشر افزایش یابد بدون شک در آینده نزدیک باید منتظر آسیب‌های متعدد اجتماعی برای دستفروشان و خانواده‌های آنان باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد