hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رنگ کرونایی شهرستان آبیک و البرز در استان قزوین هم زرد شد

رنگ کرونایی شهرستان آبیک و البرز در استان قزوین هم زرد شد

عاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: رنگ کرونایی شهرستان البرز در استان قزوین هم زرد شد و در حال حاضر از ۶ شهرستان استان ۵ شهرستان زردرنگ شدند.

منوچهر حبیبی درباره آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای مختلف استان اظهار داشت:‌ شهرستان البرز هم به جمع شهرهای زرد کرونایی استان اضافه شد و تعداد شهرستان‌های زردرنگ ما را به 4 شهرستان رساند و به همین خاطر در حال حاضر از 6 شهرستان استان 5 شهرستان زردرنگ شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط شهرستان آوج زردرنگ اضافه کرد: با توجه به اینکه 96 درصد جمعیت استان قزوین در این 5 شهرستان سکونت دارند، در حال حاضر رنگ کرونایی کل استان زردرنگ شده است و اینکه شهرستان آوج با 5 تا 6 هزار نفر جمعیت آبی باشد، تفاوتی در وضعیت کرونایی ما ایجاد نمی‌کند.

حبیبی همچنین با اشاره به موضوع مدیریت قرنطینه اطرافیان بیمار متوفی مبتلا به کرونای انگلیسی گفت: برخلاف شایعه‌هایی که در این حوزه وجود دارد، این بیمار آبیکی دامدار و میوه‌فروش دوره‌گرد بوده است و با توجه به اینکه در کل عمرش حتی از کشور خارج نشده، بنابراین ویروس کرونای انگلیسی مرز نمی‌شناسد و باید مردم قزوین به شدت مراقب باشند.

قرنطینه خانگی اهالی روستای حسین‌آباد کرد

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان قزوین یادآور شد: با توجه به مجاورت قزوین با استان‌های شمالی گردشگرپذیر گیلان و مازندران و حجم بالای ورود گردشگران خارجی و به ویژه اهالی خارج‌رفته شمالی بنابراین احتمال زیاد این ویروس از طریق چنین افرادی وارد استان قزوین شده است.

حبیبی با اشاره به گرفته‌شدن تست رپید از کل اهالی روستای حسین‌آباد کرد (زادگاه فرد متوفی آبیکی) گفت: در همین رابطه ورود افراد غیربومی به روستا ممنوع شده و مقرر شده که ساکنان این روستا در این روستا قرنطینه شده و هیچ کسی به مدت 2 هفته از خانه خارج نشود.

وی افزود: کرونای انگلیسی در کمین هر فرد سهل‌انگار است و با توجه به قدرت بالای شیوع آن به محض اولین اشتباه ما در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه عدم استفاده از ماسک می‌تواند ما را بیمار کرده و در نهایت به قتل برساند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد