hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امروز زنگ دوم همه پرسپولیس داریم

امروز زنگ دوم همه پرسپولیس داریم

یکی از دو روز حساس پرسپولیسی‌ها رسیده است، بازی رفت فینال جام باشگاه‌های آسیا که پرسپولیس یکی از طرف‌های آن است و احتمالا پرسپولیسی‌ها این بازی را فراموش نخواهند کرد؛ البته اگر موفق به دیدن آن شوند چون بازی ساعت نه و نیم صبح به وقت ایران برگزار می‌شود و این یعنی خیلی از هوادارها یا سر کلاس هستند یا سر کار و یا حتی خواب!

یکی از دو روز حساس پرسپولیسی‌ها رسیده است، بازی رفت فینال جام باشگاه‌های آسیا که پرسپولیس یکی از طرف‌های آن است و احتمالا پرسپولیسی‌ها این بازی را فراموش نخواهند کرد؛ البته اگر موفق به دیدن آن شوند چون بازی ساعت نه و نیم صبح به وقت ایران برگزار می‌شود و این یعنی خیلی از هوادارها یا سر کلاس هستند یا سر کار و یا حتی خواب! بنابراین از چند روز پیش تلاش‌ها برای پیداکردن چاره این مشکل شروع شده است. ادارات و شرکت‌ها لوازم مورد نیاز را برای دیدن فوتبال فراهم کرده‌اند و خبرها حکایت از این دارد که بعضی از شرکت‌ها این ماجرا را به ‌عنوان یک تفریح ضمن کار در نظر گرفته‌اند و بعضی از سختگیرها، از کارمندها قول گرفته‌اند که در پایان روز آن دو ساعت غیبت صبح را جبران کنند. دانشجوها هم از چند روز قبل هماهنگی‌های لازم را برای نرفتن به سر کلاس‌ها انجام داده‌اند؛ اما حکایت دانش‌آموزان فوتبالی کمی فرق می‌کند آنها نمی‌توانند به این راحتی‌ها کلاس را بپیچانند یا برای گرفتن مرخصی وارد رایزنی بشوند اما خیلی‌هایشان چند روزی است که از طرق مختلف اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به هر ترتیبی شده فوتبال را تماشا کنند حتی آنها از وزیر آموزش‌وپرورش هم خواستند که شنبه را برای دیدن بازی تعطیل کند که این اتفاق نیفتاد اما دیروز یک خبر خوب به دانش‌آموزهای پرسپولیسی داده شد.  وزارت آموزش‌وآموزش در بخشنامه‌ای به تمام مدارس ابلاغ کرد که بازی پرسپولیس - کاشیما آنتلرز با توجه به امکانات مدارس به صورت زنده و مستقیم پخش شود تا موجب تعطیلی مدارس نشود. این بخشنامه بعد از این صادر شد که وزیر آموزش‌وپرورش در اینستاگرام خبر از عدم تعطیلی مدرسه‌ها به دلیل برگزاری بازی پرسپولیس - کاشیما آنتلرز داد، حالا مدیرکل این وزارتخانه بخشنامه‌ای را به تمام مدارس ابلاغ کرده که حاکی از دستور پخش مستقیم این مسابقه در محیط‌های آموزشی است.
شاپور محمدزاده، مدیرکل آموزش‌وپرورش در بالای این نامه از واژه «آنی» استفاده کرده و حالا به نظر می‌رسد با وجود تأکید و درخواست وزارت، دانش‌آموزان نیز نگرانی بابت تماشای مسابقه نداشته باشند. البته برکسی پوشیده نیست که در بسیاری از مدارس امکان پخش تلویزیونی وجود ندارد و همچنین در روزهای اخیر برخی مدارس صراحتا اعلام کرده‌اند که دست به چنین کاری (پخش بازی) نخواهند زد. نکته‌ای که در این نامه وجود دارد، آوردن جمله «با رعایت عدم تعطیلی واحدهای آموزشی» است که باعث شده بسیاری از دانش‌آموزان گمان کنند این بازی در صورت موافقت مدیران مدارس هم فقط در زمان‌هایی چون زنگ‌های تفریح پخش خواهد شد؛ خصوصا اینکه مسئولان آموزش‌وپرورش پس از ایجاد کمپین‌های مختلف برای عدم حضور در مدارس چنین بخشنامه‌هایی را صادر کنند و به عبارتی در اجرایی‌بودن آنها شک و تردیدهایی جدی وجود دارد. با وجود این خیال خیلی از بچه‌ها هم راحت شده که بازی تیم محبوبشان را از دست نمی‌دهند.
این تصمیم با واکنش مثبت خیلی از کاربران شبکه‌های مجازی هم روبه‌رو شده و آنها پخش فوتبال در مدرسه را باعث شکسته شدن فضای خشک آموزشی و تمرین تخلیه مثبت انرژی اعلام کرده‌اند. جالب اینکه در توییتر کمپین‌هایی هم به راه افتاده که مدارسی که تصمیم ندارند به این آیین‌نامه تن بدهند را معرفی می‌کنند و طبیعی است که بقیه کاربران با آن مدرسه چه برخوردی دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد