hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > همکاری های علمی دانشگاه سمنان و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گسترش می یابد

همکاری های علمی دانشگاه سمنان و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گسترش می یابد

به منظور توسعه همکاریهای علمی دو جانبه و ارتقاء سطح تعاملات علمی و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترک تفاهم نامه همکاری بین  پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه سمنان امضا و مبادله شد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ این تفاهم نامه به امضای دکتر مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان و حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رسید .
این تفاهم با تأکید بر استفاده مؤثر و نظام‌مند از یافته‌های پژوهشی با رویکرد اسلامی در رشته‌های مختلف علوم انسانی، توسعه همکاری های پژوهشگاه و دانشگاه در معرفی و استفاده هدفمند و مطلوب از متون تولید شده در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی را در برنامه های پژوهشی و آموزشی جاری در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث اسلامی شدن دانشگاه ها و متون درسی در اولویت قرار داده است
همچنین براساس این تفاهم نامه مقرر شده است تا پژوهشگاه و دانشگاه در نخستین گام، طرح پژوهشی با موضوع «مطالعه تحلیلی- تطبیقی احاله در حقوق موضوعه، حقوق ایران و فقه و حقوق اسلامی» را به صورت مشترک به اجرا بگذارند. 
این طرح پژوهشی توسط حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دانش پژوه؛ دانشیار گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه پیشنهاد شده و با مشارکت دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان محقق خواهد شد.
همچنین ارتقاء همکاری ها در حوزه تولید محتوا، نشر مشترک آثار، اجرای برنامه های پژوهشی، آموزشی و بین المللی مشترک و تبادل دانش و تجربه و استفاده از ظرفیت اساتید و اندیشمندان دو مرکز در انجام فعالیت های علمی و مشاوره ای نیز از دیگر اولویت های این سند همکاری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد