hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دلیل کمبود شکر و روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین چیست؟

دلیل کمبود شکر و روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین چیست؟

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین از تحویل گرفتن شکر و روغن امتناع می‌کنند و سبب کاهش عرضه و افزایش قیمت کالاهای اساسی یادشده در بازار می‌شوند.

هوشنگ محمدی  درباره علت کمبود شکر و روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان اظهار داشت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین به بهانه اینکه فروش روغن و شکر برای آنها حاشیه سودی ندارد، از تحویل گرفتن آنها امتناع می‌کنند و سبب کاهش عرضه و افزایش قیمت کالاهای اساسی یادشده در بازار می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شکر و روغن جزو کالاهای اساسی و اصلی خانوار ما محسوب می‌شوند، هیچ فروشگاهی حق ندارد از توزیع این کالاها طفره برود و در غیر این صورت با برخوردهای شدید تعزیراتی و قضائی مواجه خواهد شد.

محمدی عدم امکان بررسی سوابق ثبت و رهگیری کالاهای واردشده به انبار فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سامانه جامع تجارت را یکی دیگر از معضلات موجود در فعالیت فروشگاه‌ها دانست و گفت: همین عدم ثبت سوابق رهگیری کالا در سامانه جامع تجارت زمینه بروز جرائمی از جمله احتکار و امتناع از عرضه کالا را فراهم می‌کند که در این حوزه هم باید ستاد تنظیم بازار استان به صورت جدی به موضوع ورود کند.

مخدوش کردن تاریخ مصرف و تغییر قیمت کالا

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به مخدوش کردن تاریخ مصرف اجناس و محصولات مختلف در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان ادامه داد: برخی از مدیران فروشگاهی ما به بهانه اینکه می‌خواهند این اجناس را از سطح فروشگاه جمع‌آوری کرده و به شرکت مبدأ پس بدهند، تاریخ مصرف آنها را مخدوش کرده تا کالای تاریخ‌گذشته و فاسد را به اسم کالای روز و یا به قیمت بیشتر به مشتری بفروشند.

محمدی نصب سامانه متمرکز حسابداری فروشگاهی را یکی از زمینه‌های سوءاستفاده در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان قزوین برشمرد و گفت: متاسفانه بعضی از مدیران فروشگاهی ما با این سامانه‌ها اقدام به اعمال تغییرات قیمت محصولات به صورت لحظه‌ای می‌کنند که در نهایت موجب مغایرت برچسب قیمت با قیمت درج‌شده در فاکتور مشتری می‌شود.

وی افزود: برای نظارت بر نحوه تامین و توزیع کالاهای اساسی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان باید نظارت جدی‌تری از سوی سازمان صمت صورت گیرد تا شاهد ایجاد خلل و وقفه در چرخه توزیع این کالاها و گرانی کاذب در بازار مصرف این محصولات نباشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد