hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گلستان| گرگان در محاصره بنرهای تبلیغاتی

گلستان| گرگان در محاصره بنرهای تبلیغاتی

تعداد بنرهای تبلیغاتی در شهر گرگان در سال‌های اخیر افزایش‌یافته و زیبایی این شهر تاریخی را تحت شعاع قرار داده است.


یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری اظهار کرد: در گرگان از ابزارها و شیوه‌های محدود تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود و یکی از این مدل‌ها شیوه منسوخ‌شده نصب بنر در معابر عمومی و میادین شهرها است.

مهدی فندرسکی افزود: استفاده از این نوع شیوه اطلاع‌رسانی و افزایش نصب بنرهای مختلف تبلیغاتی سبب نازیبایی‌های بصری شهر شده و به معابر جلوه بسیار بدی داده است.

فندرسکی تصریح کرد: سهم بسیاری از شهرهای بزرگ از توسعه، آلودگی‌های شنیداری و دیداری و آشفتگی ساختاری برای زندگی بشری است بنابراین باید سعی کنیم تا این آلودگی از شهر زدوده شود.

او گفت: در تبلیغات محیطی قواعدی باید رعایت شود تا مخاطب دچار آشفتگی ذهنی در مواجه با پیام‌های متفاوت نشود.

فندرسکی تصریح کرد: در غرب تبلیغات محیطی زیرمجموعه طراحی محیطی است و در دانشگاه تدریس می‌شود ولی در ایران تنها گرافیست داریم نه طراح محیطی؛ بنابراین تبلیغات محیطی ما فاقد دانش لازم است.

او با بیان این‌که برای رفع زوائد بصری باید بنرها جمع‌آوری شود، گفت: اخیراً نهادهای بسیاری اقدام به نصب تابلوهای دیجیتال برای بیان عملکرد خود کرده و یا به بهانه تبلیغ، اطلاع‌رسانی و یا تبریک اقدام به نصب بنر در دیواره اداره یا حتی پیاده‌رو می‌کنند، این امر چهره بصری شهر را خدشه‌دار می‌کند.

شهرداری پیگیر ایجاد طرح جامع تبلیغاتی است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: انواع مختلف موضوعات تبلیغاتی تعریف‌شده داریم، ازجمله استندها، بیلبوردها، لمپوست ها، پل‌های هوایی و یا تبلیغاتی که برای تاکسی‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس صورت می‌گیرد و زیر نظر سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری گرگان است.

علی‌اصغر یوسفی افزود: تبلیغات بیلبوردها زیر نظر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است اما تبلیغات را طی مزایده‌ای به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده‌اند.

یوسفی گفت: این شرکت‌ها برای انجام تبلیغات به شرکت‌های پیمانکار مراجعه کرده و طراح برای آن‌ها طرح تبلیغاتی تهیه می‌کند. این طرح قبل از نصب در سطح شهر باید تأییدیه اداره فرهنگ و ارشاد استان را بگیرد تا مغایرتی با ضوابط تعریف‌شده نداشته باشد. او متذکر شد: شهرداری پیگیر ایجاد طرح جامع تبلیغاتی است و در همین راستا کمیته‌ای را شکل داده تا موضوعات مربوط به سیما و منظر را بررسی کند.

یوسفی توضیح داد: واحدها مختلف شهرداری در این کمیته حضور دارند و به بررسی سیما و منظر شهری از زوایای مختلف می‌پردازند. او با بیان این‌که کلیات تبلیغات شهری در طرح بررسی می‌شود، اظهار امیدواری کرد تا طرح جامع و کامل در خصوص مسائل تبلیغاتی شکل بگیرد که به نظم و انضباط در شهر بینجامد.

تشکیل کمیته ساماندهی تبلیغات شهری

مسئول زیباسازی شهرداری گرگان هم گفت: مسائل تبلیغی شهر از سال ۹۱ با مصوبه شورا در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قرار گرفت و سازمان سیما و منظر و واحد زیباسازی هیچ‌گونه اختیاری در این زمینه نداشت.

روزبه کریمی افزود: از امسال (حدود دو ماه پیش) به دستور شهردار کمیته‌ای به نام «کمیته ساماندهی تبلیغات شهری» تشکیل شد.

کریمی ادامه داد: در این کمیته واحدهای زیباسازی، ترافیک، روابط عمومی، عمران، سرمایه‌گذاری و سازمان فرهنگی و ورزشی حضور دارند. او گفت: وظیفه این کمیته سامان دادن وضعیت تبلیغاتی است، یعنی ارجح قرار دادن سیما و منظر شهر و تبلیغات محیطی و استفاده از تبلیغات محیطی نوین. کریمی گفت: این کمیته تاکنون چهار بار تشکیل جلسه داده است و امیدواریم به‌زودی مردم خروجی‌های آن را در سطح شهر ببینند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد