hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مناطق اولویت دار ساماندهی دستفروش‌ها اعلام شد/ طرح زیست شبانه منتفی است

مناطق اولویت دار ساماندهی دستفروش‌ها اعلام شد/ طرح زیست شبانه منتفی است

محسنی بندپی گفت: شهرداری در همه مناطق تهران به ویژه مناطق پرتراکم نظیر ۱۱،۴،۱،۱۲،۲۰ و ۶ با اولویت ساماندهی دستفروشان اقدام کنند.
 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نخستین جلسه ساماندهی دستفروش‌ها بابیان این مطلب که قطعا بر اساس بخشنامه وزارت کشور نسبت به ساماندهی دستفروش‌ها اقدام خواهیم کرد گفت: این طرح در راستای کاهش تجمعات و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهر و استان تهران عملیاتی خواهد شد.
محسنی بندپی شرایط کرونا در استان تهران را به شدت شکننده و ناپایدار ارزیابی کرد و امکان اجرای طرح زیست شبانه در شرایط فعلی در شهر تهران را منتفی دانست و ادامه داد: اساسا مکان‌های با تجمع و حجم تراکم بالای جمعیتی از مراکز پرخطر و آلوده به لحاظ انتقال ویروس کرونا هستند و باید از هرگونه فعالیت خودرویی دستفروشی و دوره گردی که موجب تجمع مردم شود جلوگیری کنیم.
وی بر لزوم ساماندهی دستفروش‌ها در همه مناطق شهر تهران از شهرداری تاکید کرد و افزود: شهرداری در همه مناطق شهر تهران به ویژه مناطق پرتراکم نظیر ۱۱،۴،۱،۱۲،۲۰ و ۶ با اولویت ساماندهی دستفروشان و دوره گردی اقدام کنند.
محسنی بندپی محوریت اجرای این طرح را با شهرداری عنوان کرد و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در استان و شهر تهران را برای اجرای هرچه دقیق‌تر این طرح ضروری دانست و یادآور شد: در اجرای این طرح به هیچ وجه برخورد فیزیکی و انتظامی با دستفروشان نخواهیم داشت و حتما با درک شرایط این قشر آسیب پذیر اقدام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: واقعیت این است که برای ساماندهی دایمی دستفروش‌ها در مکانی مشخص و متمرکز با کمبود زمین در شهر تهران مواجه ایم.
استاندار تهران با ذکر این نکته که براساس اعلام شهرداری تهران تاکنون پنج هزار دستفروش در شهر تهران ساماندهی شده اند تصریح کرد: بر اساس اعلام فرمانداری تهران ۱۴هزار دستفروش ثابت در شهر تهران داریم که اغلب غیر بومی و مهاجر از سایر استان‌های کشور هستند.
استاندار تهران ادامه داد:محدودیت‌های ۲۱گانه ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا کارشناسی شده است و در این شرایط همه ملزم به رعایت آن هستیم و نشانه‌هایی وجود دارد که آمار سرپایی و بستری در کشور و استان تهران رو به افزایش است و اگر به موقع وارد عمل نشویم اقدام به ساماندهی دستفروش‌ها نکنیم قطعا با خیزش جدیدی از کرونا در استان مواجه خواهیم بود
وی لزوم برنامه ریزی مشخص برای غربالگری بین دستفروشان و دوره گرد‌های ثابت و متحرک را از سوی مجریان این طرح ضروری دانست و افزود: از هم اکنون باید برای تجمعات پایان سال تدبیر کنیم.
استاندار تهران با تشریح شرایط تهران و کمبود زمین برای ساخت کلانتری و مدرسه یادآور شد:اگر زمینی متعلق به اراضی اداره کل مسکن و شهرسازی در شهر تهران معرفی شود حتما با مطالبه گری می‌کنیم و بر اساس قانون نسبت به تملک آن و تجمیع دستفروش‌ها در این مکان اقدام خواهیم کرد.
استاندار تهران در خاتمه تاکید کرد: شهرداری تهران ظرف مدت یک هفته نسبت به سبک سازی مناطق پرتراکم شهر تهران از دست فروش‌ها و دوره گرد‌ها و همچنین ارائه برنامه در این خصوص اقدام کند و فرمانداران استان هم باید نسبت به نظارت میدانی بر اجرای صحیح این طرح اقدام کنند
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد