hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > واکسن «کووپارس» رازی از نوع نوترکیب است

واکسن «کووپارس» رازی از نوع نوترکیب است

رئیسی گفت: اولین واکسن بنیاد برکت یک‌ ویروس غیر فعال بود اما واکسن رازی جزو واکسن‌های نوترکیب محسوب می‌شود.
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اولین واکسن  مربوط به بنیاد برکت یک‌ ویروس غیر فعال بود اما واکسنی که فاز انسانی آن مجوز گرفته و امروز شروع به کار خواهد کرد؛ واکسن رازی است و جزو واکسن‌های نوترکیب محسوب می شود.
او ادامه داد: فاز اولیه این واکسن، بیشتر برای ایمن بودن آن تزریق می شود که داوطلبان زیادی اعلام آمادگی کرده اند.
رئیسی افزود: بعد از تزریق واکسن نوترکیب انستیتو رازی طی یک و دو هفته آینده این افراد ارزیابی می‌شوند. نتایج این تزریق به سازمان غذا و دارو داده می‌شود که بعد از آن توسط تیم متخصص بررسی می‌شود.
او گفت: یکی از ویژگی‌های مربوط به این واکسن در صورتی که مراحل را به خوبی طی کند، تابستان سال آینده می‌توان میزان قابل توجهی تزریق صورت بگیرد.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در فاز اولیه این واکسن، ارزیابی و تست معمولا برای زیر ۱۰۰ نفر انجام می‌شود. البته به تعدادی هم واکسن نما تزریق می‌شود که بتوانند با یکدیگر مقایسه کنند، چرا که در فاز ۱ بیشتر هدف برای ایمن بخشی واکسن است. دوز دوم این واکسن بعد از ۳ تا ۴ هفته تزریق می‌شود و نتیجه بعد از تزریق فاز دوم اعلام خواهد شد.
رئیسی گفت: افرادی که بر روی آن‌ها تزریق صورت می‌گیرد، تحت نظر روزانه قرار می‌گیرند تا دستورالعمل‌های استاندارد برای نتیجه در دستور کار قرار بگیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد