hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شرکت در جشن‌های عروسی عامل اصلی افزایش مبتلایان کرونایی در استان قزوین است

شرکت در جشن‌های عروسی عامل اصلی افزایش مبتلایان کرونایی در استان قزوین است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: شرکت در جشن‌های عروسی عامل اصلی افزایش مبتلایان کرونایی در قزوین است و بزرگترین نگرانی ما در حال حاضر اجتماعات خانوادگی است.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره عوامل اصلی افزایش مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان اظهار داشت:‌ شرکت در جشن‌های عروسی بعد از ایام فاطمیه عامل اصلی افزایش مبتلایان کرونایی در قزوین است و بزرگ‌ترین نگرانی ما در حال حاضر تشکیل اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر رصد فضای محلات در سطح شهر نشان می‌دهد که در اثر عادی‌انگاری مردم برگزاری مراسم عروسی و جشن‌های این‌چنینی افزایش به‌شدت افزایش پیدا کرده است که همین موضوع زنجیره جدیدی برای انتقال، شیوع و همه‌گیری ویروس موذی و وحشی کرونا ایجاد کرده است.

نامدار با اشاره به کمرنگ شدن استفاده از ماسک در محیط‌ها و فضاهای عمومی و تجاری ادامه داد: مشاهدات میدانی ما در سطح شهرهای استان به ویژه قزوین و بویین‌زهرا حاکی از این است که میزان استفاده از ماسک در سطح معابر و اماکن عمومی و به ویژه در تاکسی‌ها و خودروهای حمل ‌و نقل عمومی کاهش چشمگیری داشته است که زنگ خطر برای آغاز پیک چهارم کرونا در قزوین به صدا درآورده است.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر که جشن مراسم روز زن را داشتیم، ازدحام مردم در خیابان و بازار خیلی بالا بود و قطعاً این ازدحام تاثیر بالایی را در افزایش مبتلایان به کرونا در 10 روز آینده خواهد گذاشت.

رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ستاد مقابله با کرونا در برخی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی گفت:‌ متاسفانه اخبار در چند روز گذشته حکایت از آن دارد که ظرفیت حداکثر 30 درصد برای پذیرش مشتری در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی رعایت نشده است که در این زمینه به ورود جدی تیم‌های نظارتی نیاز داریم.

نامدار با اشاره به عدم رعایت فاصله اجتماعی در رستوران‌ها و مراکز تغذیه‌ای عمومی افزود: همچنین در بسیاری از این مراکز قانون ممنوعیت ارائه خدمات و تعطیلی بعد از ساعت 9 شب رعایت نمی‌شود که همین مسائل کار را برای مبارزه با پاندمی کرونا سخت کرده و احتمال رقم خوردن موج جدید کرونا را به شدت افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: البته در صورت ارائه گزارش‌های مردمی در مورد عدم رعایت پروتکل‌ها با واحدهای صنفی متخلف برخورد و واحد متخلف با دستور دادستانی پلمب خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد