hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاروانسرای شاه عباسی نیر در لیست ثبت جهانی ۲۰۲۱ قرار گرفت

کاروانسرای شاه عباسی نیر در لیست ثبت جهانی ۲۰۲۱ قرار گرفت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کاروانسرای شاه عباسی صائین نیر به عنوان یکی از کاروانسرا‌های منتخب و دومین اثر تاریخی ثبت جهانی استان اردبیل در لیست ثبت جهانی ۲۰۲۱ قرار گرفت.
 نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در جلسه بررسی روند ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی نیر گفت: با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی همکاران در معاونت میراث‌فرهنگی این اداره‌‌کل، کاروانسرای شاه عباسی صائین نیر به‌عنوان یکی از کاروانسراهای منتخب و دومین اثر تاریخی ثبت جهانی استان اردبیل در لیست نهایی قرار گرفت.
او افزود: کاروانسرای شاه عباسی صائین نیر متعلق به دوره صفویه بوده و در رونق اقتصادی جاده ابریشم و ایجاد ارتباط امن بین چین و اروپا نقش بسیار پررنگی داشته است که با توجه به اهمیت تاریخی آن تلاش بر ثبت جهانی این اثر می‌شود.
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: خوشبختانه توانستیم با مستندسازی و تکمیل پرونده، کاروانسرای شاه عباسی نیر را به‌عنوان یکی از کاروانسراهای شاخص، در پرونده  کاروانسرای ایرانی برای ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال کنیم.
فلاحی بیان کرد: ثبت جهانی آثار تاریخی، حداکثر یک سهمیه برای هر کشور بوده و پرونده کاروانسرای ایرانی به‌عنوان سهمیه ۲۰۲۱ ایران در یونسکو مطرح خواهد شد.
او گفت: امیدواریم با ثبت جهانی این پرونده تعداد آثار ثبت جهانی استان به دو مورد برسد چرا که این مهم نقش بسزایی در توسعه گردشگری خارجی استان و شهرستان نیر خواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد