hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > روند صادرات سیب آذربایجان ‌غربی شدت گرفت؛ میزان ذخیره‌سازی سیب در سردخانه‌ها کاهش می‌یابد

روند صادرات سیب آذربایجان ‌غربی شدت گرفت؛ میزان ذخیره‌سازی سیب در سردخانه‌ها کاهش می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بحث تهاتر سیب با میوه‌های گرمسیری برطرف شد و خط سبزی در گمرک برای تسریع در صادرات انجام گرفت و موضوع تعلیق کارت‌های بازرگانی که به خاطر پیمان سپاری رخ داده بود برطرف شد و روند صادرات سیب شدت گرفته است.
محمدمهدی شهریاری در سفر به شهرستان سلماس که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شد با اشاره به صادرات سیب اظهار داشت: پس از اینکه محصول سیب برداشت و در سردخانه‌ها ذخیره می‌شود، همواره نگرانی‌هایی در این مورد وجود دارد.
وی تصریح کرد: اما همه ساله پس از نزدیکی به پایان سال، هیچ مشکلی به وجود نیامده و در این راستا امسال شاهد افزایش تولیدات و افزایش ذخیره محصول سیب در استان بوده‌ایم و در ابتدا میزان ذخیره‌سازی سیب 800 هزار تن بود اما هم اکنون به 500 هزار تن رسیده است و بنابراین 300 هزار تن در این مدت صادرات شده و یا به سایر نقاط کشور منتقل شده است.
استاندار آذربایجان ‌غربی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بحث تهاتر سیب با میوه‌های گرمسیری برطرف شد و خط سبزی که در گمرک برای تسریع در صادرات که قرار بود انجام بگیرد انجام گرفت و همچنین موضوع تعلیق کارت‌های بازرگانی که به خاطر پیمان سپاری رخ داده بود در مرحله برطرف شدن بوده و روند صادرات سیب شدت گرفته است.
وی بیان کرد: امید است با رشد صادراتی که انجام می‌شود در پایان فصل صادرات، مشکلی از این لحاظ نداشته و قول‌هایی که وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت معدن و پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان استانی انجام می‌گیرد نگرانی خاصی در زمینه صادرات سیب وجود نخواهد داشت.
شهریاری اظهار داشت: بنابراین امید است که تا پایان سال، ذخیره چندان قابل توجهی سیب در سردخانه آذربایجان غربی نداشته باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد