hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرمانشاه| پای لنگ نظارت

کرمانشاه| پای لنگ نظارت

در روزهای گذشته تعداد زیادی از زائران اربعین به کشور بازگشته و موج برگشت زوار اربعین آغازشده است اما نابسامانی‌های سال‌های قبل به‌گونه‌ای هرچند کمتر تکرار شده است. کرایه‌های حمل‌ونقل با آغاز بازگشت زوار اربعین‌ حسینی (ع) و بالا رفتن حجم تقاضا به‌صورت نامتعارفی تا حدود دو برابر زمان رفت افزایش پیداکرده و موجب گله‌مندی زائران شده است.


گلایه زائران از افزایش نامتعارف کرایه‌ها

 یکی از زائران اربعین حسینی که از مرز مهران به کرمانشاه برگشته از افزایش قیمت کرایه‌ها گلایه داشت و گفت: متأسفانه کرایه‌ها به‌صورت غیرمتعارفی افزایش پیداکرده و برای مثال از مهران تا کرمانشاه بابت هر مسافر حدود ۱۲۰ هزار تومان کرایه از ما گرفتند.

رامین نصرتی افزود: البته به دلیل افزایش حجم سفرها از مهران به کرمانشاه و انتقال تعداد زیادی از زائران که از کرمانشاه به استان‌های خودشان برمی‌گردند تعدادی از رانندگان وسایل نقلیه شخصی نیز به جمع ناوگان حمل‌ونقل اضافه‌شده که حتی از قانون خاصی نیز تبعیت نکرده و هر یک کرایه موردنظر و دلخواه خود را از مسافران طلب می‌کنند. این زائر اباعبدا... الحسین (ع) تصریح کرد: مسافران نیز به‌ناچار و برای تسریع در سفر خود کرایه‌های درخواستی را می‌پردازند تا زودتر به مقصد برسند.

محمدی، یکی از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی که از حضور مسافرکشان شخصی گلایه داشت گفت: رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید مراحل مختلفی را برای حضور در این ناوگان طی کنند و سالیانه مبالغی را بابت عوارض و... بپردازند که این موضوع در مورد مسافرکشان شخصی وجود ندارد. وی افزود: مسافرکشان شخصی نه‌تنها مراحل ذکرشده برای رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی را طی نکرده، بلکه از قوانین وضع‌شده به این منظور نیز تبعیت نمی‌کنند و کرایه‌های تعیین‌شده توسط خودشان را از مسافران اخذ می‌کنند که این رفتار آن‌ها باعث بدبینی مسافران نسبت به تمام ناوگان حمل‌ونقل می‌شود.

این راننده ناوگان حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد: بحث امنیت را نیز باید به موارد بالا اضافه کرد، چراکه مسافرکشان شخصی تعهدی به هیچ نهادی نداده‌اند و امکان ایجاد هرگونه ناامنی در سفر با این مسافرکش‌ها وجود دارد.

پایش ناوگان حمل‌ونقلی استان به‌صورت مستمر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سفرهای اربعین کار پایش ناوگان حملی و نقلی استان آغازشده است و به‌صورت مستمر ادامه دارد.

فریبرز کرمی تصریح کرد: اقدامات نظارتی و پایشی از همان پایانه‌های حمل‌ونقلی استان و راه‌آهن آغاز می‌شود و مسافرانی که از طرق مختلف - ازجمله اتوبوس و قطار- و از استان‌های دیگر به استان کرمانشاه سفر می‌کنند، توسط ناوگان حمل‌ونقلی تعیین‌شده در استان به مرز مهران انتقال می‌یابند. کرمی تصریح کرد: هدف از این اقدام نیز این است که تخلیه مرز مهران تسریع یابد و مسافران در امنیت و آرامش بتوانند مسیر بازگشت به وطن را طی کرده و دچار مشکلاتی در این مسیر نیز نشوند. این مسئول در خصوص افزایش نامتعارف کرایه‌ها در مسیر انتقال زائران از کرمانشاه به مهران و بالعکس نیز اظهار داشت: ما هیچ‌گونه افزایش نرخ کرایه‌ای برای ناوگان حمل‌ونقلی تعیین‌شده نداشته‌ایم اما به دلیل اینکه مسافران از ابتدای سفرها در یک مسیر تردد می‌کنند- در زمان رفت تنها از کرمانشاه به مهران می‌روند و در روزهای پایانی ایام اربعین و پس‌ازآن، تنها از مهران به کرمانشاه سفر می‌کنند- خودروها در مسیر رفت یا برگشت باید خالی حرکت کنند، کرایه‌ها بر اساس یک مسیر رفت‌وبرگشت برای هر سفر تعیین‌شده است. او تصریح کرد: یعنی هر مسافر در مسیر رفت باید کرایه‌ای معادل رفت‌وبرگشت و یا در مسیر برگشت نیز کرایه‌ای بر اساس رفت‌وبرگشت به راننده بپردازد. کرمی ادامه داد: این موضوع کشوری بوده و طبق توافق وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط کرایه‌ها تعیین‌شده است.

برخورد شدید با متخلفان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به دلیل آنکه در مرز مهران شاهد حجم بالای ترافیک نباشیم و همچنین در انتقال زائران تسریع شود، توقف ناوگان حمل‌ونقلی در مرز و دربستی‌ها را ممنوع کردیم، بنابراین ناوگان تعیین‌شده در یک مسیر خالی تردد می‌کنند.

این مسئول از برخورد شدید با متخلفین در موارد ذکرشده خبر داد و گفت: حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کرمانشاه به مرز مهران و بالعکس طی این ایام منتقل شدند که تقریبا هیچ سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این مدت کوتاه جوابگو نخواهد بود، لذا هر یک از خودروهای ناوگان حمل‌ونقلی باید چند برابر ظرفیت فعالیت کنند و در هر سفر رفت یا برگشت را بودن مسافر و خالی تردد کنند. او خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از مشکلات و تسریع در کار، دولت تعیین کرده که مسافر در هر مسیر کرایه مسیر برگشت را نیز به راننده بپردازد تا پروسه حمل‌ونقل زائران تسهیل و بدون مشکل انجام شود. کرمی بار دیگر به اقدامات نظارتی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: ما در تمام ایام سال بر پروسه حمل‌ونقل نظارت داریم و در این ایام نظارت‌ها بیش‌ازپیش بوده و پررنگ‌تر خواهد بود. او افزود: ما کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ را برای برخورد با متخلفین حمل‌ونقل داریم و اگر مسافری با هریک از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی با مشکلی بر بخورد و یا انتقاد و پیشنهادی نسبت به این موضوع داشته باشد، می‌تواند با پل‌های ارتباطی ما تماس بگیرد و موارد مذکور را اطلاع‌رسانی کند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: برخورد با متخلفین در قالب رانندگان طبق کمیسیون ماده ۱۱ و با شرکت‌ها طبق کمیسیون ماده ۱۲ صورت می‌گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد