hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۷ شهر از وضعیت آبی به زرد تغییر کردند/کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

۷ شهر از وضعیت آبی به زرد تغییر کردند/کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سخنگوی استانی ستادمقابله با کرونا در اصفهان گفت: وضعیت شهرستان اردستان از زرد به نارنجی تغییر کرد همچنین ۷ شهرستانی که قبلاً آبی بودند به علت عدم رعایت دستورالعمل‌ها به وضعیت زرد تغییر پیدا کردند.

حجت‌الله غلامی اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۹۵ درصد به ۸۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در روزهای اخیر تعدادی از شهرستان‌ها که قبلاً آبی بودند زرد شدند و حتی شهرستان اردستان که در وضعیت زرد بود به سمت نارنجی رفته است.

سخنگوی استانی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: زنگ خطر عود مجدد بیماری در استان اصفهان با تغییر وضعیت زرد شهرستان اردستان به نارنجی شروع شد و در عین حال ۷ شهرستانی که قبلاً آبی بودند به علت عدم رعایت دستورالعمل‌ها به وضعیت زرد تغییر پیدا کردند که این شهرستان‌ها شامل خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نجف آباد و نطنز، است.

وی با بیان اینکه با این شرایط باید به سراغ اعمال محدودیت‌هایی برویم که در طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها ابلاغ شده بود، خاطرنشان کرد: اگر باز هم شهری به شهرهای نارنجی اضافه شود قطعاً محدودیت‌ها تشدید خواهد شد، در حال حاضر هم تردد خودروهای غیربومی به اصفهان ممنوع است و هر خودروی غیربومی که به اصفهان سفر کند مشمول جرایم ۵۰۰ هزارتومانی می‌شود.

غلامی تصریح کرد: شهرستان‌هایی که مانند اردستان وضعیت نارنجی پیدا می‌کنند ممنوعیت سفر به آن شهر و بالعکس به سایر شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

وی افزود: امیدواریم مردم همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مجبور به اعمال محدودیت برای مشاغل چهارگانه‌ای که در آذرماه داشتیم را ایجاد نکنیم.

سخنگوی استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: در حال حاضر در یک شهرستان اردستان محدودها برقرار شده است، اما شهرستان‌های خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد و نطنز هفت شهرستان زردی هستند که شرایطشان به نارنجی شدن نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان از سفرهای غیرضروری به این شهرستان‌ها پرهیز کنند، افزود: منع تردد شبانه از ساعت ۹ تا ۴ صبح برقرار است و دوربین‌های خارج از محدوده شهری هم در حال ثبت تخلف هستند و ممنوعیت تردد ۹ تا ۴ صبح را اعمال می‌کنند.

غلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی هستند و بین شهرهای آبی محدودیتی نداریم که شهرهای نائین، فلاورجان، فریدون‌شهر، سمیرم، دهاقان، خور وبیابانک، خوانسار، چادگان، تیران و کرون، برخوار و بوئین و میاندشت در وضعیت آبی هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد