hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خرمالو و نقش آن در کاهش قندخون

خرمالو و نقش آن در کاهش قندخون

یک متخصص تغذیه گفت: خرمالو کالری کمی دارد و در مقابل غنی از فیبر است؛ در نتیجه می‌تواند در کاهش وزن و قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش مؤثر باشد.
سمیرا مرادی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با خاصیت‌های خرمالو، اظهار کرد: خرمالو میوه‌ای شیرین و سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند در بهبود سلامتی نقش داشته باشد.
وی ادامه داد: خرمالو منبع خوبی از ویتامین ب ۱، ب ۲، ب ۶، فولات، منگنز، مس، پتاسیم، منیزیم و فسفر محسوب می‌شود.  
مرادی افزود: این میوه رنگی کالری کمی دارد و در مقابل، غنی از فیبر است که همین امر باعث می‌شود در کاهش وزن مؤثر باشد.
این متخصص تغذیه بیان کرد: خرمالو حاوی مقادیر بالایی ویتامین A است که در تقویت سیستم ایمنی و بینایی نقش دارد و سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که نقش مهمی در سلامتی فرد بازی می‌کنند و در کاهش التهاب مؤثر هستند.
مرادی عنوان کرد: استرس اکسیداتیو که در اثر نبود تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن بروز می‌کند، با بروز بیماری‌های مزمن ازقبیل قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان‌ها و بیماری‌های نورولوژیک مانند آلزایمر مرتبط است؛ بنابراین مصرف غذاهای سرشار از ترکیبات آنتی‌اُکسیدانی، رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن، استرس اکسیداتیو و متعاقباً شانس بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.
این متخصص تغذیه بیان کرد: این میوه حاوی ویتامین C بوده و می‌تواند تقریباً ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین کند، همچنین فیبر موجود در خرمالو می‌تواند نقش مهمی در کاهش کلسترول بد در بدن داشته باشد.
وی تصریح کرد:‌ از دیگر نقش‌های فیبر می‌توان به کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.
مرادی اضافه کرد: محتوای بالای ویتامینی و آنتی اکسیدانی خرمالو مانند ویتامین A، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین و کریپتوگزانتین می‌تواند سرعت پیری ارگان‌های بدن را به تأخیر بیندازد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد