hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گرمسار نارنجی شد/ بیم آغاز موج چهارم کرونا در استان سمنان

گرمسار نارنجی شد/ بیم آغاز موج چهارم کرونا در استان سمنان

 شیوع دوباره کرونا در استان سمنان سبب شد چهار شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان گرمسار در رده نارنجی به معنای خطر جدی، قرار گیرد.
شیوع دوباره کرونا در استان سمنان از روز شنبه سبب شد تا رنگ بندی شهرستان‌های استان دست خوش تغییرات شود. آمارهای ارائه شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود خبر از احتمال ورود این استان به پیک چهارم کرونا می‌دهد و شرایط در شهرستان‌های استان اصلاً مناسب نیست.
گرمسار از امروز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت و هشدارها در این شهرستان غرب نشین به صورت جدی به شهروندان اعلام شده است. افزایش آمار ابتلاء و جان باختگان کرونایی از روز پنج شنبه و جمعه شرایط را در این شهرستان تغییر داده است. گفتنی است به دلیل مجاورت آرادان و ایوان کی با شهرستان گرمسار، احتمال افزایش شیوع بیماری کرونا در این دو شهرستان کوچک اما تأثیر گذار در غرب استان سمنان، وجود دارد.
شیوع دوباره کرونا وضعیت مهدی‌شهر را نیز تغییر داد و شهرستانی که تا همین چند روز قبل در وضعیت آبی قرار داشت، به شرایط زرد کرونایی یعنی هشدار جدی از افزایش بیماری، تغییر وضعیت داده است. هم اکنون شهرستان‌های مهدی شهر، شاهرود، سمنان و دامغان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هر لحظه امکان دارد به وضعیت نارنجی و یا حتی قرمز تغییر وضعیت دهند.
سرخه، میامی و آرادان سه شهرستان با وضعیت آبی در سطح استان سمنان هستند اما به دلیل مجاورت با گرمسار و شاهرود و دیگر شهرستان‌های استان سمنان و به خصوص پایتخت، امکان شیوع دوباره کرونا در این شهرستان نیز وجود دارد.
رنگ‌بندی‌های جدید استان سمنان نشان می‌دهد که از این هفته محدودیت‌های کرونایی نیز تشدید خواهد شد و به خصوص در شهرستان گرمسار شاهد اعلام این محدودیت‌ها خواهیم بود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان به عنوان سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان در این مورد به خبرنگار مهر، گفت: خودروهای پلاک ۸۶ و ۹۶ به عنوان خودروی بومی استان محسوب و تردد آنان در راه‌های استان سمنان مجاز خواهد بود از سوی دیگر تردد پلاک‌های خودروهایی که شهر میزبان آنها در وضعیت نارنجی قرار دارد در دیگر شهرستان‌های استان ممنوع است.
حبیب الله خجسته پور شرایط پدید آمده در سطح استان را یک هشدار جدی دانست و تاکید کرد: دوری از اجتماعات و تجمعات، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و… مسائلی است که بارها درباره آن تذکر داده شده است و در صورت عدم توجه به آنها قطعاً استان با شرایط بدتری نیز روبرو خواهد شد.
به گزارش مهر، در ۲۴ ساعت منتهی به پایان هفته گذشته دو نفر در استان سمنان جان خود را از بابت ویروس کرونا از دست داده و بیش از ۱۲۰ نفر در بیمارستان بستری شدند. آمار شیوع کرونا در روز جمعه و شنبه هنوز اعلام نشده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد