hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خیز دوباره کرونا در استان بوشهر/ موارد بستری افزایش یافت

خیز دوباره کرونا در استان بوشهر/ موارد بستری افزایش یافت

آمارها بیانگر خیز دوباره کرونا در استان بوشهر و افزایش موارد بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان است که می‌طلبد پروتکل‌ها جدی‌تر گرفته شود.
استان‌های بوشهر طی هفته‌های گذشته روزهای آرامی را از نظر کرونایی سپری می‌کرد و تعداد بستری‌های کرونایی به پائین‌ترین حد خود از زمان اوج تا کنون رسیده بود.
طی این مدت اغلب شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفته است و تنها یک یا دو شهرستان دارای وضعیت زرد بوده‌اند و هیچ شهرستانی با وضعیت نارنجی و قرمز در استان نیست.
در حالی که تعداد بستری‌های کرونایی در استان بوشهر به کمتر از ۵۰ نفر رسیده بود، اکنون تعداد بیماران بستری در این بخش‌ها به حدود دو برابر آن روزها رسیده است.
افزایش تعداد موارد بستری
تعداد موارد بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر طی روزهای گذشته روندی صعودی داشته است و از تعداد کمتر از ۵۰ نفر بستری به ۹۰ مورد بستری رسیده است.

هرچند تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر افزایش یافته است، تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان تغییرات چندانی نداشته است و همچنان بین صفر، یک و دو در حال تغییر است.

پروتکل‌ها رعایت شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عادی‌انگاری بیشترین خطر را در دوران کرونایی دارد و اصلاً نباید خیال کنیم که کرونا تمام شده است.
سعید کشمیری اضافه کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها از مهمترین راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا است که همچنان باید با جدیت دنبال شود.
وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۳۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند و ۱۳ نفر نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: هم‌اکنون ۹۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۱۴ نفر در بخش‌های ویژه هستند و شش نفر با دستگاه تنفس دارند.
وی تعداد کل جانباختگان کرونا در استان بوشهر را ۸۵۷ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۸ هزار و ۷۷۷ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد