hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نحوه حذف یا غیرفعال کردن سابقه موقعیت مکانی در گوگل مپ

نحوه حذف یا غیرفعال کردن سابقه موقعیت مکانی در گوگل مپ

برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، می توانید سابقه موقعیت مکانی خود را در Google Maps غیرفعال یا حذف کنید. 
نقشه های Google همه جاهایی را که با تلفن هوشمند خود می روید ردیابی می کند ، حتی وقتی از برنامه استفاده نمی کنید. حتی اگر پیش پا افتاده باشد ، Google Maps آن را ذخیره کرده است تا بتوانید در برنامه های Android و iOS خود ببینید و گرچه بیشتر از آن برای توصیه ها و مرجع شما استفاده می شود اما ممکن است شما دوست نداشته باشید Google Maps سابقه موقعیت مکانی شما را داشته باشد.
 
سابقه موقعیت مکانی ، همانطور که این ویژگی به طور رسمی شناخته شده است ، به شما امکان می دهد هر کجا که بوده اید را مشاهده کنید. این کاملاً خوب است که بخواهید آن رستورانی را که چند سال قبل در خارج از شهر از آن بازدید کرده اید به خاطر بسپارید ، اما دانستن اینکه Google همیشه شما را ردیابی می کند احساس خوبی نیست . بعلاوه ، اگر هکر مخربی به تلفن هوشمند یا حساب Google شما نفوذ کند ، آنها قادر به ردیابی مکانی که در آن قرار داشته اید و مکان بعدی هستند.
 
خوشبختانه ، شما به راحتی می توانید وارد تنظیمات Google Map در تلفن iPhone یا Android خود شوید و تاریخچه موقعیت مکانی خود را کاملاً غیرفعال کنید. همچنین می توانید تمام یا قسمت از سابقه مکان قدیمی خود را حذف کنید در حالی که فقط اطلاعات جدیدتری را نگه دارید. 
 

• دسترسی به سابقه موقعیت مکانی خود در GOOGLE MAPS

برای دسترسی به تنظیمات مختلف تاریخچه مکان ، Google Maps را راه اندازی کرده و روی تصویر نمایه حساب Google خود در نوار جستجو ضربه بزنید. بعد ، روی "Settings" در فهرست ضربه بزنید ، سپس "Personal content" را از لیست پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
 
نشان دادن موقعیت مکانی در گوگل مپ, عدم نمایش مکان ثبت شده در گوگل مپسابقه موقعیت مکانی در گوگل مپ
 

• سابقه مکان (لوکیشن) در گوگل مپ را غیرفعال کنید

اولین گزینه شما این است که ثبت سفرهای خود را کاملاً غیرفعال کنید ، که سخت ترین گزینه است اما تنها گزینه ای است که باعث می شود Google Maps نتواند به طور مداوم مکان مورد نظر خود را ذخیره کند حتی زمانی که از برنامه استفاده نمی کنید. در بخش تنظیمات موقعیت مکانی ، روی "Location History is on" ضربه بزنید. اگر چنین چیزی را نمی بینید ، به جای آن روی "Location History settings" ضربه بزنید.
 
نشان دادن موقعیت مکانی در گوگل مپ, عدم نمایش مکان ثبت شده در گوگل مپعدم نمایش مکان ثبت شده در گوگل مپ
 
اگر بیش از یک حساب Google در دستگاه خود دارید ، ممکن است از شما خواسته شود یکی را که می خواهید تنظیمات آن را تغییر دهید انتخاب کنید ، بنابراین این کار را انجام دهید. اگر تمایل دارید از همه آنها در تلفن خود استفاده کنید ، این مرحله را برای هر حساب تکرار کنید.
 
اکنون باید در صفحه کنترل فعالیت برای حساب Google خود باشید. در اینجا می توانید کلید "Location History" را خاموش کنید تا Google Maps شما را ردیابی نکند.
 
هنگامی که آن را خاموش کنید ، Google توضیح می دهد که چگونه "توقف کردن" سابقه موقعیت مکانی ممکن است محدودیت هایی ایجاد کند یا برخی از ویژگی ها را هنگام استفاده از Google Maps کاملاً غیرفعال کند. این سرویس های موقعیت مکانی شما را برای سایر سرویس های Google تحت تأثیر قرار نمی دهد. وقتی آماده شدید ، روی دکمه آبی رنگ "Pause" در پایین ضربه بزنید و سپس سابقه موقعیت مکانی شما غیرفعال می شود.
 
نشان دادن موقعیت مکانی در گوگل مپ, عدم نمایش مکان ثبت شده در گوگل مپموقعیت مکانی در گوگل مپ
 

• حذف محدوده سابقه موقعیت مکان در گوگل مپ

اگر نمی خواهید سابقه مکان را خاموش کنید ، حداقل می توانید بخشی از آن را که دیگر نمی خواهید ذخیره شود حذف کنید. به عنوان مثال ، اگر از مکانی بازدید کرده اید که به آن زیاد مراجعه نمی کنید و اکنون توصیه هایی برای این مکان دریافت می کنید ، می توانید تاریخ هایی را که در آنجا بوده اید حذف کنید تا این کار متوقف شود. اگر به جایی رفتید که نمی خواهید کسی هرگز از آن باخبر شود ، این دلیل دیگری خواهد بود تا تاریخ را از آن بازه زمانی حذف کنید.
 
دوباره به صفحه محتوای شخصی بروید ، روی "Delete Location History range" ضربه بزنید. سپس ، تاریخ شروع و پایان را انتخاب کنید. پس از انتخاب تاریخ صحیح ، روی "Continue" (در Android) یا "Delete" (در iOS) ضربه بزنید. Google تاریخ هایی را که می خواهید از سابقه حذف کنید تأیید می کند و نحوه حذف این اطلاعات از حساب Google شما را توضیح می دهد. برای پاک کردن داده ها روی "I understand and want to delete" و سپس "Delete" ضربه بزنید.
 
نشان دادن موقعیت مکانی در گوگل مپ, عدم نمایش مکان ثبت شده در گوگل مپعدم نمایش مکان ثبت شده در گوگل مپ
 

اگر مطمئن نیستید که در طول مدت حذف شده خود در کدام حساب Google برای Google Maps وارد شده اید ، حساب ها را در Google Maps جابجا کنید و این گزینه را برای هر حساب تکرار کنید. در نوار جستجو می توانید حساب ها را از تصویر نمایه خود تغییر دهید (روی نماد کشویی کنار حساب خود ضربه بزنید و دیگری را انتخاب کنید).
 

• تمام سابقه مکان را به صورت دستی حذف کنید

اگر می خواهید از ویژگی سابقه موقعیت مکانی استفاده کنید اما یک صفحه تمیز می خواهید، می توانید به صورت دستی سابقه موقعیت مکانی خود را حذف کنید. در صفحه محتوای شخصی ، روی "Delete all Location History" ضربه بزنید و یک پنجره بازشو ظاهر می شود. مجدداً ، Google به شما هشدار می دهد که حذف سابقه موقعیت مکانی شما ممکن است بر عملکرد Google Maps تأثیر بگذارد ، اما اگر با این کار موافق هستید ، کادر کنار "I understand and want to delete" را علامت بزنید ، سپس "Delete" را بزنید.
 
نشان دادن موقعیت مکانی در گوگل مپ, عدم نمایش مکان ثبت شده در گوگل مپحذف یا غیرفعال کردن سابقه موقعیت مکانی در گوگل مپ
 

• سابقه مکان قدیمی را به صورت خودکار حذف کنید

می توانید تصمیم بگیرید که Google Maps سابقه موقعیت مکان شما را به طور خودکار برای شما حذف کند. در صفحه محتوای شخصی ، روی "Automatically delete Location History" ضربه بزنید تا گزینه های شما ظاهر شود. برای انتخاب سه گزینه مختلف خواهید دید:
- حذف فعالیت خودکار بیش از 3 ماه به صورت خودکار
- حذف فعالیت خودکار بالای 18 ماه به صورت خودکار
 
- حذف فعالیت خودکار بیش از 36 ماه به صورت خودکار
 
بسته به میزان جابجایی شما و یا ذخیره کردن اطلاعات مکانی که احساس راحتی می کنید ، ممکن است بخواهید فعالیت شما به جای هر چند سال هر چند ماه یکبار پاک شود ، اما این به خود شما بستگی دارد. هر گزینه ای را که انتخاب کنید ، روی "Next" در پایین سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات حذف خودکار را تأیید کنید. این صفحه به شما نشان می دهد که تاریخچه مکان شما در چه تاریخی پاک می شود و تعداد مکان هایی را که باید حذف شوند به شما ارائه می دهد.
 
نشان دادن موقعیت مکانی در گوگل مپ, عدم نمایش مکان ثبت شده در گوگل مپحذف سابقه موقعیت مکانی در گوگل مپ
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد